کد خبر: ۳۲۴۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

شرایط اجاره ویلاهای مسکونی در تهران +جدول

مالک دیگری در همین منطقه، ویلای مسکونی 300مترمربعی خود را 700 میلیون تومان رهن کامل قیمت گذاری کرده است، این واحد 4 خوابه و دارای روف گاردن است.
آفتاب‌‌نیوز : در شرایطی که عمده متقاضیان مسکن در بازار اجاره، به دنبال رهن یا اجاره واحدهای مسکونی آپارتمانی هستند، در بخش دیگری از بازار اجاره، مالکان ویلاهای مسکونی، ملک خود را برای مستاجران خاص به بنگاه‌های املاک معرفی می‌کنند.
 
به گزارش «دنیای اقتصاد» در حال حاضر عمده تقاضای متقاضیان مسکن در بازار اجاره معطوف به آپارتمان‌های مسکونی است که مستاجران متناسب با سطح درآمد و منطقه‌ای که خواهان زندگی در آن هستند برای اجاره این آپارتمان‌ها به بنگاه‌ها مراجعه می‌کنند. متناسب با این حجم تقاضا عمده فایل‌های مالکان هم که به بازار اجاره معرفی می‌شود شامل واحدهای مسکونی آپارتمانی است.
 
اما در سمت دیگر بازار اجاره، ویلاهای مسکونی طرفداران خاص و ویژه خود را دارد.
 
این دسته از متقاضیان بازار اجاره افرادی هستند که از سطح درآمدی بسیار زیادی برخوردارند و به‌دلیل اینکه سرمایه خود را در چرخه تولید یا تجارت به‌کار گرفته‌اند از خرید واحدهای لوکس خودداری کرده و ترجیح می‌دهند به‌عنوان مستاجر در بازار عرضه ویلاهای مسکونی حضور پیدا کنند.
 
این در حالی است که اغلب ویلاهای مسکونی لوکس عموما در مناطق 1 تا 3 تهران متمرکز شده‌اند هر چند در سایر مناطق پایتخت نیز می‌توان واحدهای ویلایی لوکس یا غیر لوکسی را پیدا کرد که متقاضیان خود را در بازار اجاره دارد.
 
با این حال، شاید حجم واحدهای مسکونی ویلایی در مقایسه با آپارتمان‌های لوکس، کمتر از یک دهم فایل‌هایی باشد که به بازار اجاره مسکن در نواحی ویژه پایتخت یا سایر مناطق شهر تهران عرضه می‌شوند.
 
به‌عنوان مثال، مالکی ویلای مسکونی خود واقع در شهرک غرب، خیابان حسن سیف، با متراژ 300 مترمربع، 5 خوابه و با امکانات کامل را با شرایط 50 میلیون تومان ودیعه و 12 میلیون اجاره ماهانه به بازار مسکن عرضه کرده است.
 
مالک دیگری در همین منطقه، ویلای مسکونی 300مترمربعی خود را 700 میلیون تومان رهن کامل قیمت گذاری کرده است، این واحد 4 خوابه و دارای روف گاردن است.
 
نکته دیگر اینکه، در شرایطی که عموم متقاضیان واحدهای مسکونی ویلایی و لوکس مناطق خاص تهران یعنی مناطق 1 تا 3 ثروتمندانی هستند که ممکن است در هر گروه سنی و شرایط شغلی -گروه‌های مختلف پردرآمد- قرار داشته باشند، اما عمده مستاجرانی که در مناطق معمولی شهر به دنبال اجاره یک واحد مسکونی ویلایی یا به اصطلاح حیاط دار می‌گردند سالمندانی هستند که تمایلی به زندگی آپارتمان‌نشینی ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین