کد خبر: ۳۲۴۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

پسر پادشاه سعودی کاخ 300 میلیونی برای همسر جدیدش خریـد

وبلاگ نویس مشهور عربستانی که فسادها در خاندان آل سعود را افشا می‌کند حلقه دیگری از فساد مالی پادشاهان و شاهزادگان آل سعود را برملا کرد و وی تعدادی توئیت را منتشر کرده است که در آنها میزان فساد پسر پادشاه را نشان می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری المسله، این وبلاگ نویس عربستانی با نام مجتهد در تویتی از این مساله پرده برداشته است.

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور و پسر پادشاه در پول مردم عربستان دست می‌برد. در حالی که اخیر پادشاه عربستان طرح ریاضت اقتصادی را به دلیل کاهش قیمت نفت اعلام کرده است وی اخیرا کاخی را به ارزش 300 میلیون ریال عربستان در محله النخیل ریاض برای همسر جدیدش خریده که صاحب این کاخ عبدالله بن مشبب دوست سلطان بن عبدالعزیز بوده است و این کاخ بیشتر از 150 میلیون ریال ارزش نداشته است اما محمد بن سلمان خواسته که به بن مشبب به این خاطر که "دوستی قدیمی" است، پاداش دهد.

مجتهد در این خصوص گفت: بله محمد بن سلمان برای همسرش کاخی به ارزش 300 میلیون ریال خریده و دو برابر مبلغ را برای پادشاه به دوستی قدیمی می‌پردازد اما این در حالی است که تدابیر ریاضتی شدیدی برای مردم عربستان اعمال می‌شود.

وی در راستای ادامه سرقت‌ها با جدیت فساد و دستکاری‌های محمد بن سلمان فاش کرد از سرقت‌های هوشمندانه محمد بن سلمان این است که املاک دولت را که چند هفته قبل با قیمت‌های کمی از فروش آنها خبر داده شد، می‌خرد و این کار را با هماهنگی وزیر شهرداری‌ها، وزیر دادگستری و وزیر دارایی انجام می‌دهد و رسانه‌ها تلاش می‌کنند تا این اقدام را به عنوان ابزاری برای تقویت بودجه کشور پس از کاهش شدید قیمت نفت نشان دهند اما واقعیت این است که محمد بن سلمان برای اینکه قدرت را در دست بگیرد در حال سرمایه‌گذاری است و مهمترین شخصی که این اقدامات را برای وی آسان‌تر می‌کند شهرداری یا دارایی نیست بلکه وزیر دادگستری است چرا که جزئیات نوشتن چک‌ها دشوارتر از اقدامات شهرداری و انتقال اموال به دارایی است و به همین دلیل انتخاب ولید الصمعانی به عنوان وزیر دادگستری اقدامی بی‌حساب و کتاب نبوده است و چه کسی می‌توانست این چک‌ها را بهتر از وکیل سابق شرکت‌های محمد بن سلمان و مشاور حقوقی وی سروسامان دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین