کد خبر: ۳۲۵۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹

کشته شدن 4 نظامی ترکیه در درگیری با پ.ک.ک

درگیریهای خشونت آمیز در جنوب شرق ترکیه منجر به کشته شدن 4 سرباز ترک از جمله یک سرهنگ دوم؛ و 20 عنصر مسلح عضو پ.ک.ک شد.
آفتاب‌‌نیوز : یک منبع امنیتی ترک امروز(یکشنبه) گفت درگیریها از چند روز پیش به شکل گسترده ای در منطقه کوهستانی دغلیکا در استان هکاری نزدیک مرزهای عراق ادامه دارد.

این درگیری ها درشرایطی روی داد که حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) در تعطیلات پایان هفته و پیش از انتخابات زود هنگام که قرار است اول نوامبر( دهم آبان) در ترکیه برگزار شود؛ آتش بس یک طرفه اعلام کرده بود.

حزب کارگران کردستان ترکیه که آنکارا آن را سازمانی تروریستی می داند از پایان ژوئیه بار دیگرحملات خود را به نیروهای امنیتی آن کشور آغاز کرد که به کشته شدن بیش از 150 پلیس و سرباز منجر شد.

ارتش ترکیه همچنین عملیات خود را در ترکیه و شمال عراق برای نابودی مواضع پ.ک.ک گسترش داد.

بخش عمده عملیات هایی که در دو ماه اخیر علیه نیروهای انتظامی و نظامی ترکیه روی داده، از سوی کا.ج.کا سازماندهی شده است،که گروه شهری پ.ک.ک به شمار می آید و به طور عمده در مناطق کردنشین شرق و جنوب شرقی ترکیه فعالیت دارد.

به گفته مسوولان رسمی ترکیه، تا زمانی که پ.ک.ک سلاح به زمین نگذارد، عملیات علیه این گروه ادامه خواهد داشت.

این مسوولان یادآور شدند که از آغاز درگیری بین نیروهای پ.ک.ک و نیروهای دولتی ترکیه طی 2 ماه گذشته، بیش از 150 نفر از نیروهای دولتی کشته شده اند.

مقام های مزبور همچنین خبر دادند که بیش از 2 هزار نفر از نیروهای پ.ک.ک در جریان عملیات و بمباران مواضع آنها در شمال عراق جان باخته اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین