کد خبر: ۳۲۵۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

چرا داعش جرات نزدیک شدن به مرزهای کشور را ندارد ؟

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه در مبارزه با تروریسم از جمله داعش، باید تمامی کشورهای منطقه متحد و همدل شوند، گفت: مرزبانان و نیروهای مسلح با آمادگی کامل هرگونه فتنه و تهدیدی را در نطفه نابود خواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سایت پلیس،‌ سردار رضایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرماندهان استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت : خراسان جنوبی با 465 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، یکی از استان های مهم کشور است.

وی با اشاره به شرایط ناامنی در افغانستان افزود: در سایه همکاری همه دستگاه های اجرایی، تلاش و جدیت مرزبانی در حفظ و حراست از امنیت مرزهای کشور و تعامل با مرزبانی افغانستان ، امروز شاهد یکی از امن ترین مرزهای کشور در استان خراسان جنوبی هستیم .

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه با اشاره به لزوم تعامل کشورهای منطقه در خصوص مبارزه با دو آفت تروریسم و مواد مخدر، گفت: " تروریسم" و " مواد مخدر " دو توطئه مهم استکبار است و مرزبانی ایران در راستای مبارزه با این دو آفت تلاش ویژه ای دارد.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در راستای انسداد مرزها و اشرافیت اطلاعاتی ، استان خراسان جنوبی از بالاترین امنیت در حوزه مبارزه با این دو توطئه برخوردار است .

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: مرزبانی خراسان جنوبی در بکارگیری نیروهای حرفه ای و کار آمد و آموزش های نوین و مستمر به نیروها در راستای انجام ماموریت ها یکی از استان های موفق است.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه ورود اتباع بیگانه از مرز مشترک ایران و افغانستان در استان خراسان جنوبی کمتر از انگشتان دست است، افزود: با توجه به تلاش مرزبانی در انسداد مرزها، امکان ورود اتباع بیگانه به کشور به حداقل رسیده است. کنترل ورود و خروج اتباع بیگانه از مرزها همچنان یکی از اولویت های مرزبانی است.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه در خصوص کشفیات مواد مخدر در مرزها نیز بیان کرد : حدود 15 درصد از کشفیات مواد مخدر توسط مرزبانی در نقاط صفر مرزی و 75 درصد از کشفیات در استان های مرزی بویژه مبادی شرق کشور بدست آمده است .

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به مبارزه با تروریسم در منطقه گفت: در مبارزه با تروریسم از جمله داعش، باید تمامی کشورهای منطقه برای جلوگیری از ورود این آفت به کشورشان با تبادل اطلاعات و اقدام پیشگیرانه متحد و همدل شوند.

وی اضافه کرد : ما فزرندان محرم و عاشورا هستیم و با اعتقاد و تبعیت از رهبری ، اتحاد و در پاسداری و حراست از کشور ، داعش جرات نزدیک شدن به مرزهای کشور ما را ندارد .

سردار رضایی ادامه داد: هم‌مرزبانان و هم سایر نیروهای مسلح با آمادگی کامل هرگونه فتنه و تهدیدی را در نطفه نابود خواهند کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطر نشان کرد: داعش ، تکفیری ها و اسرائیل سه غده سرطانی هستند و وظیفه ما و دیگر کشورهای منطقه این است که برای ایجاد و حفظ امنیت پایدار در منطقه با این جریانات مبارزه کنیم.

وی در خصوص اقدامات مرزبانی در رابطه با تردد زائران عتبات عالیات از مرزهای غربی کشور بیان کرد: با توجه به کنگره عظیم اربعین امسال و در خصوص تسهیل تردد زائران، مرزبانی ایران و عراق جلسات مشترکی برگزار کردند.

سردار رضایی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال تعداد زائران حسینی نسبت به سال گذشته بیشتر شود ، ادامه داد : جهت تردد زائران از سه مرز شلمچه،چزابه و مهران گیت های عبور، پارکینگ وسایل نقلیه و تعداد کارمندان در مبادی ورود و خروج و همچنین کارکنان زن افزایش می یابد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: نشست مشترکی نیز در این خصوص ، 13 آبان ماه سال جاری برگزار و در راستای چگونگی اجرایی شدن برنامه ها، تبادل اطلاعات خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ناجا در پایان طی توصیه ای به عموم هموطنان خواستار شد جهت اعزام به عتبات ، به صورت کاروانی و با داشتن گذرنامه و ویزا اقدام به خروج نمایند و حتی المقدور از اعزام انفرادی خودداری کنند.

براساس گزارش سایت پلیس، در این مراسم از زحمات دو ساله احمد شهرکی قدردانی و علی اصغر مسروری به عنوان فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی منصوب شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین