کد خبر: ۳۲۵۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵

لحظه رها‌شدن بمب‌های سوخو ۳۴ در سوریه+تصویر

روسیه در عملیات خود علیه داعش از جنگنده‌های مختلفی استفاده می‌کند. سوخو ۳۴ جت جنگنده بمب‌افکن روسها در عملیات این کشور در سوریه اما نقش ویژه‌‌ای دارد و در حملات مختلفی شرکت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
این عکس لحظه رها شدن بمب‌های یک فروند جنگنده سوخو ۳۴ برای هدف قرار دادن مواضع گروه تروریستی داعش در رقه و حلب نشان می‌دهد.

سوخو-۳۴  (با نام فول بک در ناتو) جت جنگنده بمب افکن دوسرنشینه و دوموتوره ساخت سوخو در روسیه است که بر اساس بدنهٔ پروازی جنگنده برتری هوایی سوخو-۲۷ طراحی شده است. سوخو-۳۴ برای تکمیل و جایگزینی جنگنده ضربتی سوخو-۲۴ در نیروی هوایی روسیه ساخته شده‌است. سوخو-۳۴ برای رخنهٔ مافوق صوت و ارتفاع بالا به فضای هوایی دشمن طراحی شده و قادر به حمل هشت تن انواع موشک و بمب و شلیک از فاصله ۲۵۰ کیلومتری است.

لحظه رها‌شدن بمب‌های سوخو ۳۴ در سوریه+تصویر

به گزارش خبرآنلاین، این جنگنده به یک کابین زرهپوش و پادکارهای پیشرفته مجهز شده و قادر است ضربات ترکش‌های موشک و برخورد مستقیم سلاح‌های کالیبر پائین را تحمل کند. شعاع عملیاتی سوخو-۳۴ با استفاده از تانکرهای سوخت اضافی ۱۵۰۰ کیلومتر است که با سوخت‌گیری هوایی می‌توان آن را ارتقا داد. وزن برخاست این هواپیما ۴۵.۱ تن است و از یک سیستم هدف‌گیری دیجیتال بهره می‌برد که دقت شلیک آن را در هرنوع شرایط جوی به چند متر محدود کرده‌است. حداکثر سرعت سوخو-۳۴ حدود ۱.۸ ماخ است و نیروی محرکه خود را از دو موتور توربوفن سالیوت AL-31FM1 می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین