کد خبر: ۳۲۶۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
پلیس مازندران 96 ساعت پر اضطراب را پشت‌سر گذاشت

جزئیات نجات گروگان 10 ساله

این زن ادامه داد: چون پسرم سرویس مدرسه نداشت احتمال می‌دهم سوار بر خودرو‌های مسافربر شده باشد.
آفتاب‌‌نیوز :  ایران -  جزئیات نجات پسر 10 ساله از سوی گروگانگیران 300 میلیون تومانی شهرستان بابل از سوی پلیس آگاهی مازندران فاش شد.

اعضای این باند آدم‌ربایی 4 مرد جوان بودند که با پوشش خودروی مسافربر اقدام به سوار کردن پسربچه 10 ساله‌ای کرده و او را در راه مدرسه ربوده بودند.

عملیات پلیس جنایی آگاهی مازندران برای بدست آوردن ردی از آدم ربایان به دنبال دریافت گزارشی درباره ناپدید شدن دانش‌آموز نوجوان در دستور کار قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، عصر روز سه شنبه 21 مهر ماه سال جاری زن جوانی در حالی که نگران و مضطرب بود به مأموران کلانتری در شهرستان بابل مراجعه و ادعا کرد که پسر 10 ساله‌اش با خروج از مدرسه و در راه بازگشت به خانه به طور اسرارآمیزی ناپدید شده است.

براساس اظهارات این زن تماس با دوستان و آشنایان و سرکشی به خانه اقوام نیز برای به دست آوردن ردی از نوجوان ناپدید شده بی فایده بوده و هیچ سر نخی از او به دست نیامده است.

وی در ادامه گفت پسرش امیرمحمد نام داشته  و 10 ساله است و با تعطیل شدن از مدرسه در ساعت یک ظهر به طرف خانه حرکت کرده است.

این زن ادامه داد: چون پسرم سرویس مدرسه نداشت احتمال می‌دهم سوار بر خودرو‌های مسافربر شده باشد.

با توجه به این اظهارات  و به دلیل اهمیت ماجرا به دستور سردار مسعود جعفری نسب فرمانده پلیس مازندران چند اکیپ از کارآگاهان با سرپرستی سرهنگ رستمی مأموریت یافتند تا با اقدامات ویژه خود عملیات ردیابی نوجوان ناپدید شده را در دستور کار خود قرار دهند.

در حالی که ساعاتی از اعلام گم‌شدن این نوجوان دانش‌آموز به پلیس استان مخابره شده بود یک ناشناس با تلفن همراه مادر وی تماس گرفته و بدون هیچگونه حرفی تلفن را قطع کرد.

مدتی بعد از این تماس مشکوک یک ناشناس پیامی کوتاه را در شبکه اجتماعی لاین برای زن جوان فرستاد و در آن اعلام کرد که گمشده شما نزد ما است اگر او را زنده می خواهید 300 سکه کامل بهار آزادی تهیه و در اختیار ما قرار دهید.با توجه به این پیام مشخص شد که دانش‌آموز نوجوان از سوی گروهی افراد ناشناس ربوده شده و آنان قصد باجگیری در این زمینه را دارند.

بدین ترتیب تلاش‌های تخصصی تیم‌هایی از پلیس آگاهی استان مازندران و شهرستان‌های بابل در این باره تشکیل شده و ردیابی مخفیگاه متهمان آغاز شد.

در جریان بررسی‌های فوق تخصصی پلیس مشخص شد که از مدتی پیش فرد ارسال‌کننده تماس با چند دختر جوان در ارتباط بوده است. با شناسایی این دختران  بازجویی از آنها انجام گرفته و مشخص شد که متهمان به آدم ربایی 4 مرد جوان هستند که یکی از آنها از اهالی مازندران و بقیه تهرانی هستند.پلیس جنایی مازندران در ادامه راه موفق به شناسایی یکی از مخفیگاه‌های آدم‌ربایان شده و آنجا را تحت کنترل‌ نامحسوس خود قرار داد اما با گذشت 24 ساعت هیچ رفت و آمدی به این خانه انجام نگرفت و مشخص شد که آدم ربایان با توجه به ترس از ردیابی، طعمه خود را به جای دیگری برده‌اند.

در ادامه بررسی‌ها مأموران محل اختفای متهمان را در یکی از روستاهای شهرستان بابلسر شناسایی و آنجا را به محاصره خود در آوردند.

در همین حال پلیس متوجه شد که دو تن از آدم‌ربایان برای انجام کاری با دختران مورد علاقه خود قرار ملاقاتی در یک کافی‌شاپ گذاشته‌اند.بدین ترتیب این کافی شاپ نیز به محاصره پلیس در آمد و دو متهم بازداشت شدند.

 این دو متهم در حالی که منکرهرگونه اطلاعی از سرنوشت نوجوان دانش‌آموز شده بودند با ارائه دلایل و مستندات پلیسی لب به اعتراف گشوده و اعلام کردند که یکی از همدستان آنها به همراه کودک ربوده شده هم اکنون در خانه‌ای ویلایی در روستای کرفون از توابع بخش بهنمیر هستند.با توجه به این اطلاعات پلیس در عملیاتی غافلگیرانه وارد عمل شد و با دستگیری متهم سوم، نوجوان ربوده شده را آزاد و به آغوش خانواده‌اش بازگرداندند.

به گفته سردار جعفری نسب براساس اعترافات متهمان، آنها مدتی پیش در داخل پارکی در تهران با هم آشنا شده و با سرقت یک خودرو به شهر بابل آمده و برای انتخاب طعمه خود به عنوان مسافرکش در سطح شهر پرسه می‌زدند تا اینکه به دلیل لباس شیکی که بر تن این دانش‌آموز نوجوان بوده او را به عنوان مسافر سوار کرده و در مسیر راه گروگان می‌گیرند.

بنا بر اعلام سردار جعفری نسب زمان آدم ربایی و بازداشت متهمان در مجموع 4 روز به طول انجامید در حالی که خانواده فرد ربوده شده اصلاً از نظر مالی توان تأمین این مبالغ را نداشتند و ربایندگان اقدام به آدم ربایی کور کرده و شماره تماس مادر نوجوان دانش‌آموز را از پسرش گرفته بودند.

بر همین اساس سرکرده این گروه، جوانی 32 ساله است و سه نفر دیگر نیز در این اقدام او را همراهی کرده اند.

سردار جعفری نسب به شهروندان تأکید کرد برای تردد در سطح شهر از اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی‌ها استفاده کنند.تحقیقات تکمیلی از متهمان بازداشت شده در این باره ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین