کد خبر: ۳۲۶۳۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶

زمستان سختی خواهیم داشت؟/سرگردانی مردم از پیش‌بینی‌های متناقض

معاون وزیر نیرو در امور آب گفت: پیش‌بینی وزارت نیرو از احتمال زمستان سخت حدود 40 درصد است که باید این هشدار را جدی گرفت.ما جدا از هواشناسی، کار خودمان را انجام می دهیم، اگر آب و برق مردم قطع شود باید جوابگو باشیم و عدد و ارقام در خصوص پیش بینی هوا برای ما معنی و مفهوم جدی دارد.
آفتاب‌‌نیوز : رحیم میدانی طی گفت وگویی اظهار کرد: نرمال در تعاریف هواشناسی با ما متفاوت است، نرمال بودن شرایط برای ما یک مفهوم دیگری دارد، وقتی که برای تامین آب شرب تهران برنامه ریزی می کنیم با تجربه ای که در سال های گذشته داشتیم حس ما از شرایط نرمال غیراز آنچیزی است که وجود دارد.

به گزارش میزان، وی ادامه داد: دستگاه عملیاتی باید کارش را محکم انجام دهد و مجموعه ما نیز هشدار داده اند که زمستان سردی در پیش است و باید آماده  باشیم.

معاون وزیر نیرو گفت: همه از احتمال صحبت می کنند و ما 40 درصد احتمال رخداد این امر را می دهیم و همین درصد هم قابل توجه است.

میدانی افزود: ما جدا از هواشناسی، کار خودمان را انجام می دهیم، اگر آب و برق مردم قطع شود باید جوابگو باشیم و عدد و ارقام در خصوص پیش بینی هوا برای ما معنی و مفهوم جدی دارد.

وی در خصوص هشدار وزارت نیرو در مورد زمستان سخت، اضافه کرد: مخاطب وزارت نیرو دستگاه های اجرایی بود و سازمان مدیریت بحران صلاح دانسته اطلاع رسانی هم صورت گیرد.

معاون وزیر نیرو گفت: توصیه ما این است که همه پل ها لایروبی شود تا آمادگی لازم برای احتمالات و سیل ها وجود داشته باشد.

میدانی افزود: ما نمی توانیم مانند متخصصان با میانگین ها حرکت کنیم بنابراین باید همیشه  در آماده باش باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب تصریح کرد: باید به دستگاه ها اجازه دهیم که سازمان ها بر اساس نیازهایشان از اطلاعات سازمان هواشناسی استفاده کنند.

میدانی گفت: مجبور هستیم با سناریوهای بدبینانه کار را دنبال کنیم تا به مشکل جدی برخورد نکنیم، همیشه باید کار جدی بگیریم و ضرری ندارد.

زمستان گرمی در پیش داریم


رئیس مرکز اقلیم شناسی گفت: دما در زمستان یه ذره بیشتر از نرمال است اما انتظار می رفت وزارت نیرو با متولی امر پیش بینی به صورت میان مدت و بلند  یک مشورتی صورت می گرفت.

مجید حبیبی نوخندان در مورد اینکه نه تنها زمستان سختی نخواهیم داشت بلکه گرمتر هم خواهد بود، اضافه کرد: سهم بارش پائیز، زمستان و بهار مشخص است و انتظار نداریم زمستان ما تابستان شود.

وی تصریح کرد: تغییرات دما در ماه های آینده نرمال و بیشتر از نرمال خواهد بود و تغییرات هوایی در مدت زمان 10 تا 15 روزه قابل رصد و پیش بینی است. مردم نگران موضوع نباشند.

رئیس مرکز اقلیم شناسی گفت: سال 86 که زمستانی سردی داشتیم پدیده الینو رخ داد، میانگین دما در فصل زمستان، دمای بالاتری است.

حبیبی خندان تصریح کرد: اگر قرار است پیش بینی اطلاع رسانی شود باید از فیلترهای مختلف عبور کند. اصل تداخل وظایف در این موضوع رخ داده است و اگر قرار است اطلاع رسانی صورت گیرد باید از دستگاه ها مربوطه صورت گیرد.

نامه وزیر نیرو به وزیر کشور


بهنام سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران نیز در ادامه گفت: نامه ای وزیر نیرو خطاب به وزیر کشور ارسال می کنند پیرامون پدیده الینو و لزوم آمادگی در زمستان و وزیر کشور نیز اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی ادامه داد: هر ساله به استانداران و اعضای شورای مدیریت بحران هشدارها داده می شود و در چارچوب شرح وظایفی که برای ما تعریف شده سیاست گذاری و هماهنگی بین دستگاه ها بر عهده مدیریت بحران است. به هر حال  وظیفه ما این است آمادگی را در این زمینه داشته باشیم.

زمستان سردتری خواهیم داشت

تمام نظرات مطرح شده از سوی مرکز اقلیم شناسی در حالی است که فهمی استاد دانشگاه نظری خلاف آن دارد. این استاد دانشگاه گفت: با توجه به پیش بینی ها زمستان سردتر یا گرم نخواهد بود.

امداد و نجات همیشه آماده است

ناصر چرخ ساز رئیس سازمان امداد و نجات نیز در ادامه گفت: تمام پایگاه ها در جاده ها و شهرها که حدود 900 مرکز شبانه روزی است اعلام آماده باش داده ایم و این آمادگی لازم وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
0
3
"با توجه به پیش بینی ها زمستان سردتر یا گرم نخواهد بود." این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین