کد خبر: ۳۲۶۵۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰

بیانیه آلمان درباره خریدن میزبانی جام جهانی 2006

ولفگانگ نیرزباخ رییس فدراسیون فوتبال آلمان بیانیه‌ای درباره خریدن میزبانی جام جهانی 2006 از سوی این کشور را منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
چند روز پیش در ادامه افشاگری‌های فیفا درباره پرونده‌های تبانی و رسوایی که سال‌ها قبل صورت گرفته، خبری مبنی بر این منتشر شد که آلمان در سال 2006 میزبانی جام جهانی را با پرداخت مبلغی گزاف به شرکت نایکی یکی از اسپانسرهای وقت فیفا خرید؛ خبری که در ادامه با اعلام بازجویی فرانس بکن باوئر رییس کمیته میزبانی جام جهانی 2016 تکمیل شد.

در ادامه این اتفاقات، امروز (پنجشنبه) ولفگانگ نیرزباخ بیانیه‌ای درباره این اتفاقات منتشر کرد که در آن آمده است: اول از همه این موضوع بسیار پیچیده است و نمی‌توان به سادگی درباره آن صحبت کرد. من از این فرصت استفاده می‌کنم تا به شکلی شفاف و صادقانه تمام اتفاقات موجود را در اختیار افکار عمومی قرار دهم. پیام اصلی این است در کسب میزبانی جام جهانی 2006 همه چیز عادلانه پیش رفت. ما 12 بر 11 در کسب میزبانی جام جهانی پیروز شدیم. نمی‌دانیم که دقیقا چه افرادی به ما رای دادند. این ادعاها که آلمان رای چند کشور را با پرداخت پول خرید، کاملا کذب است. اصلا چنین پولی پرداخت نشده است و هیچ رایی خریداری نشده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، نیرزباخ در ادامه اضافه کرد: پولی که بکن باوئر در جریان است و پرداخت شده را خود او قرار است در آینده‌ای نزدیک توضیح دهد و جزئیات آن را منتشر کند ولی پیام اصلی همانی بود که اعلام کردم. بکن باوئر نیز به زودی بیانیه‌ای درباره این موضوع منتشر خواهد کرد.

رییس کمیته برگزاری جام جهانی 2006 متهم شده است که 10 میلیون فرانک سوئیس از بودجه مخصوص خود به سپ بلاتر پرداخت کرده است تا رای چند کشور آسیایی را بخرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین