کد خبر: ۳۲۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۴ - ۲۳:۳۹

توصیه های بوش برای سران شورای همکاری

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش منابع خبری آفتاب رهبران کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس اهمیت خاصی به تماس اخیر جورج بوش با آنها وگفتگو وی با آنها درمورد فعالیت های هسته ای ایران دارند وقصد دارند با توجه به این سخنان قطعنامه خود را به تصویب برسانند.

جورج بوش رئیس جمهور آمریکا در تماس های جداگانه با رهبران این کشورها شخصا از آنها خواست تا قطعنامه شورای همکاری دو مسئله اصلی حمایت از روند دمکراسی در عراق ومحکومیت شدید اللهجه فعالیت های اتمی ایران را لحاظ گردیده ومورد اشاره قرار گیرد.

با توجه به این اهرم فشار بود که پرونده اتمی ایران در راس اولویت های دستور کار نشست سران قرار گرفت ، یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در این رابطه گفت : وزرای خارجه شورای همکاری در نشست دیروز (شنبه) خود پرونده اتمی ایران را به دقت مورد بررسی قرار داده وتوصیه هایی را در این رابطه به نشست رهبران تقدیم کردند بخصوص که برخی از ناظران وکاراشناس منطقه خلیج فارس نسبت به افزایش نفوذ ایران در عراق وبازتاب های منفی آن در توازن استراتژیک بر دروازه شمالی خلیج فارس هشدار می دهند.

در این چارچوب خبر رسید شورای همکاری از ایران خواهد خواست تا با کشورهای این شورا قرار داد منع گسترش تسلیحات اتمی را به امضا برساند. 

در این میان روزنامه کویتی السیاسه هم بار دیگر با بحران آفرینی علیه جمهوری اسلامی ایران خبر از وحشت کشورهای شورای همکاری از مسابقه تسلیحات اتمی در منطقه به رهبری ایران داد.
در گزارش السیاسه که از ابو ظبی ارسال شده ، آمده است : رهبران شورای همکاری امروز برای بررسی چشمداشت های اتمی ایران گرد هم می آیند واز اینکه ممکن است این فعالیت ها منجر به وقوع منازعه های سخت در منطقه شده ومنجر به بر هم خوردن ثبات نیم بند این منطقه که اصولا به دلیل مشکلات امنیتی عراق بی ثبات است گردد. 

یک مسئول از حوزه جنوبی خلیج فارس به این روزنامه کویت گفت : نگرانی حال حاضر از برنامه های اتمی ایران است که ممکن است به ساخت بمب اتمی بیانجامد. 

علاوه بر آن کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس از وقوع جنگ علیه ایران هم در هراس هستند ، زیرا این امکان وجود دارد که هر نوع حمله علیه ایران ، تهران را بر آن دارد تا از هم پیمانان آمریکا در خلیج فارس انتقام بگیرد وپایگاه های آمریکایی در این کشورها را هدف حملات خود قرار دهد. 

به گفته این کارشناس این هراس وجود دارد که مسایل مربوط به پرونده ایران از چارچوب های قابل کنترل خارج شود از اینرو باید گفت که شورای همکاری خلیج فارس ایران را یک تهدید جدی تلقی می کند... زیرا شرایط به نقطه ی بغرنجی رسیده است وکشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس معتقدند که بازتاب وتبعات این بحران دامن آنها را خواهد گرفت در حالیکه در ایران سیاست مشخصی در مورد واکنش نسبت به حمله احتمالی علیه آنها وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین