کد خبر: ۳۲۶۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱

وضعیت زائران در آتش‌سوزی حرم امام‌علی(ع)

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران گفت: آتش سوزی نزدیک حرم حضرت علی (ع) در نجف خسارت جانی و مالی نداشته و هم اکنون این آتش که دود زیاد آن شهر نجف را دربرگرفته بود، خاموش شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن پلارک در گفت گو با ایسنا علت آتش سوزی حرم حضرت علی (ع) در نجف را تشریح کرد و گفت: این آتش‌سوزی در انبار محل نگهداری مواد ایزولاسیون (عایق‌بندی) و بر اثر بی احتیاطی هنگام اجرای مراسم سنتی علمگردان اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: شب گذشته این مراسم سنتی عرب‌ها در نزدیکی حرم حضرت علی (ع) اجرا شد که عزاداران مشعل‌های روشن را در جریان اجرای این مراسم به دست می‌گیرند و به عزاداری به سبک خود می‌پردازند، متاسفانه بر اثر بی‌احتیاطی آتش به مصالح ساختمانی و تعدادی از عایق‌های دپو شده طرح توسعه حرم مطهر علوی سرایت کرده و سبب حریق شد.

«پلارک» که در راه نجف بود، درباره میزان خسارت مالی وارد شده به حرم حضرت علی (ع)، گفت: این حادثه با وجود آن که دود زیادی داشت و سبب نگرانی هایی شده بود، اما خسات جانی نداشت و فکر نمی کنم خسارت مالی خاصی هم داشته باشد؛ اما پس از ورود به نجف به این مساله رسیدگی می‌کنم.

محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز به خبرنگار ایسنا، گفت: این آتش‌سوزی در انبار محل نگهداری مواد عایق‌بندی در صحن در حال ساخت حضرت زهرا (س) در جوار حرم حضرت علی (ع) رخ داد که خوشبختانه هیچ زائری در آن آسیب ندید و آتش هم خاموش شده است.

او همچنین اظهار کرد: زائران ایرانی هم اکنون در سلامت کامل در شهرهای نجف و کربلا حضور دارند و وضعیت شهرهای زیارتی عراق امن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین