کد خبر: ۳۲۶۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲

قابل توجه ستاره‌های فوتبال ایران/ لیست دریافتی بازیکنان بارسا و رئال هم منتشر شد

یکی، دو فصلی می‌شود لیست پرداختی باشگاه‌های لیگ‌برتری به بازیکنان از سوی سازمان لیگ‌برتر منتشر می‌شود تا طرفداران از ارقام رایج در فوتبال به‌اصطلاح حرفه‌ای ایران مطلع شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آریا صالحی  در خبرآنلاین نوشت؛ هرچند كه بسياري از ارقام دروغ اعلام شد. در واكنش به انتشار اين قراردادهاي مالي بازيكنان مدعي بودند در هيچ نقطه دنيا ليست پرداختي به بازيكنان حرفه‌اي اعلام نمي‌شود و سازمان ليگ‌برتر هم نبايد اين اقدام را در خصوص بازيكنان ايراني انجام بدهد. شدت اعتراضات از جانب بازيكنان استقلال و پرسپوليس و چند تيم صنعتي متمول بيشتر از ساير باشگاه‌ها بود تا جايي كه تعدادي از ستاره‌هاي دو تيم كه بيشترين دريافتي را داشتند و پول‌هاي ميلياردي گرفته بودند، اين اقدام را غيرحرفه‌اي دانسته و به شدت موضع گرفتند. حالا با گذشت مدت زمان كوتاهي اين اتفاق در لاليگاي اسپانيا براي بازيكنان دو تيم مطرح بارسلونا و رئال‌مادريد رخ داد تا ليست پرداختي به ستاره‌هاي اين دو تيم سرو صداي زيادي به پا كند.

***

يك ماه قبل يكي از سايت‌هاي خبري مادريد در پي اسناد مالي محرمانه‌اي كه از داخل باشگاه رئال به‌ دست آورد، ليست دريافتي بازيكنان اين تيم را روي خروجي خود قرار داد كه كريس رونالدو با دريافت حقوق 17 ميليون يورويي به صورت خالص در يك فصل، پردرآمدترين بازيكن رئال معرفي شد. بعد از ستاره پرتغالي، گرت بيل با 11 ميليون يورو و سرخيو راموس با 10 ميليون يورو در مكان‌هاي دوم و سوم جدول قرار داشتند. با گذشت مدت زمان كوتاهي ديروز سايت «SPORTYOU» ليست پرداختي باشگاه بارسلونا به بازيكنان را به صورت كامل و جزء به جزء منتشر كرد. جايي كه ليونل مسي با دريافتي خالص 21 ميليون يورويي پردرآمدترين فوتباليست قاره سبز معرفي شد. بعد از ستاره آرژانتيني دو زوج او در خط حمله بارسا يعني نيمار و سوآرز هر يك با 10 ميليون يورو دريافتي در جايگاه‌هاي بعدي قرار دارند تا گران‌قيمت‌ترين مثلث تهاجمي دنيا را كاتالان‌ها در اختيار داشته باشند.

در پي انتشار اين ليست مسئولان باشگاه بارسلونا تصميم گرفتند واكنشي نشان ندهند، درست مثل مديربرنامه بازيكنان كه سكوت در پيش گرفته و ترجيح دادند حرفي نزنند.

لو رفتن رقم قرارداد مالي بازيكنان در فوتبال اروپا مي‌تواند عواقب سنگيني براي آنها در پي داشته باشد چون سيستم پرداخت ماليات بر درآمد در كشورهاي اروپايي با قاره‌هاي ديگر كاملاً متفاوت است و در اين بين تخلفاتي از سوي مديربرنامه‌ها رخ مي‌دهد تا موكلان آنها كمترين پرداختي در ماليات را داشته باشند كه از اين حيث در ماه‌هاي گذشته ليونل مسي و نيمار جونيور با دردسرهاي فراواني دست به گريبان بودند. پس با اين حساب مي‌توان گفت صحبت‌هايي كه ستاره‌هاي استقلال و پرسپوليس بعد از لو رفتن رقم قراردادهاي ميلياردي داشتند، زياد هم درست نيست و هر منبع خبري اطلاعي از قراردادهاي مالي داشته باشد، بلافاصله به اطلاع طرفدارانش خواهد رساند.

بفرماييد اين هم حرفه‌اي‌ها

آنهايي كه مي‌گفتند انتشار ليست مبالغ قرارداد بازيكنان تيم‌هاي ليگ‌برتري نه عرف است و نه حرفه‌اي است، حالا تحويل بگيرند... حالا كه حرفه‌اي‌ها هم ليست قراردادشان را منتشر كرده‌اند، باز هم مي‌شود گفت انتشار مبلغ قرارداد بازيكنان «حرفه‌اي» نيست؟ نكند ما از رئال و بارسا هم حرفه‌اي‌تر هستيم؟!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین