کد خبر: ۳۲۶۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

این بیماری ساده تا خودکشی هم می‌رود!

وز وز گوش یکی از آن بیماری‌هایی است که در ظاهر ساده اما در واقع بسیار اذیت‌کننده و عذاب‌آور است.
آفتاب‌‌نیوز : خبرآنلاین با این مقدمه، نوشته است: یکی از کاربران در کامنتی درباره یک بیماری به ظاهر غیرمهم اما بسیار عذاب‌آور سخن گفته. او نوشته که مدت زیادی است از بیماری وز وز گوش رنج می‌برد و هیچ درمانی برای آن پیدا نشده و حمایت خاصی نمی‌شود. او گفته که در بین کسانی که این بیماری را دارند، کسانی هستند که حتی دست به خودکشی می‌زنند.

سیامک مره‌صدق، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، در این باره به خبرآنلاین می‌گوید: متاسفانه یکی از بدترین بیماری‌های موجود، همین وز وز گوش است که انواع مختلفی دارد.

او ادامه می‌دهد: درمان وز وز گوش، درمان پیچیده‌ای است و برخی از انواع آن حتی درمان هم ندارد که البته این در دنیا هم به همین شکل است.

مره‌صدق می‌گوید: این بیماری انواع فراوان دارد که در یک نوع آن به خاطر اینکه کاری از علم پزشکی برنمی‌آید، حتی قطع عصب شنوایی تجویز می‌شود. وز وز گوش با افزایش سن شروع و تشدید می‌شود و متاسفانه تا به حال هیچ درمان مؤثری برای آن شناخته نشده است.

این پزشک درباره این پرسش که "آیا در کشور راهی برای درمان یا کم کردن آسیب‌های این بیماری پیدا شده است؟" پاسخ می‌دهد: در همه‌جای دنیا در این زمینه مطالعاتی در دست انجام است و کشور خود ما جدیدترین امکانات و تکنیک‌ها در این زمینه در کشور ما وجود دارد.

او ادامه می‌دهد: از نظر درمانی نه فقط در این رشته بلکه در خیلی از رشته‌های پزشکی عقب‌ماندگی نداریم. به دلیل تحریم‌ها خودکفایی در زمینه درمان و تولید ابزار و دارو ایجاد شده که اثبات این مدعا هم سفر تعداد زیادی بیمار به کشور است که از کشورهای منطقه برای درمان و استفاده از دارو به کشور می‌آیند. عمان، عربستان، اقلیم کردستان، عراق و افغانستان کشورهایی هستند که توریسم سلامت به کشور می‌فرستند و همین نشان می‌دهد که ما در بین کشورهای منطقه از نظر پیشرفت سلامت در نقطه قابل قبولی هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین