کد خبر: ۳۲۷۰۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

به تماشای این تئاترها بروید

آتیلا پسیانی از 22 مهرماه نمایشی با نام «باغ آلبالو» را در تئاترشهر به صحنه برده است که این اثر به نویسندگی محمد چرمشیر، برگرفته از نمایشنامه‌ی آنتوان چخوف است.
آفتاب‌‌نیوز : با سپری شدن تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی تماشاخانه‌های تهران در نقاط مختلف اجراهای خود را از سر می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایسنا، در روزهای پیش رو، در سالن‌های مختلف تئاتر، اجراهای متعددی روی صحنه می‌روند و تعدادی دیگر هم در تدارک آغاز کار خود به سر می‌برند.

با توجه به تعطیلی چند روزه‌ی این سالن‌ها مروری داریم بر نمایش‌هایی که در حال اجرا شدن هستند یا در چند روز آینده به صحنه می‌روند.

«اپرای عروسکی عاشورا»

این اثر نمایشی که از اول آبان‌ماه در تالار فردوسی به صحنه رفته، بخشی از رپرتوار بهروز غریب‌پور در تکرار اپراها اجرا شده‌ی سال‌های گذشته است.

این اپرا که تا هشتم آبان روی صحنه است، از ساعت 19 اجرا می‌شود و طراحی و کارگردانی آن را هم بهروز غریب‌پور برعهده دارد.

آهنگساز این کار بهزاد عبدی است و اپرا با صدای مصطفی محمودی، محمّد معتمدی، بهار موحّد، علی بهار، موحد مهدی جاور، فرشاد فولادوند، محمد رضا صادقی، علی خدایی، مهدی امامی، عامر شادمان، کیوان فرزین، اسماعیل مومن ثانی، سینا ولی پور، سارا رضا زاده اجرا می‌شود.

نوحه خوانان اپرای عاشورا نیز گروه همسری غافر و بازی‌دهندگان عروسک آن علی پاکدست، مریم اقبالی، مرجان احمدی، مرضیه سر مشقی، نسیم امیرخسرو، الهام عابدی، هانی حسینی، سارا اقبال، مرضیه نادری، فرزانه عاقلی، نگار میر فخرائی، سحر امیراقبالی، قاسم رحمتی، رویا مقیسه، مریم رحمانی، ثمین زاهدانی، صدف بیگدلی، رویا الماسی مهر، مهرنوش صادقیان، فاطمه هدهدی، هانیه کردکاظمی، ساحل صفا، مهلا پاکدامن هستند.

«باغ آلبالو»

آتیلا پسیانی از 22 مهرماه نمایشی با نام «باغ آلبالو» را در تئاترشهر به صحنه برده است که این اثر به نویسندگی محمد چرمشیر، برگرفته از نمایشنامه‌ی آنتوان چخوف است.

«باغ آلبالو» تا 9 آذر و از ساعت 20 میزبان تماشاگران خود خواهد بود.

آتیلا پسیانی، خسرو پسیانی، ستاره پسیانی، نوید جهانزاده، روح الله حق گوی لسان، بهاره رهنما، نگار عابدی، الیکا عبدالرزاقی، مهدی صدر، رامین ناصر نصیر، سروناز نانکلی و فاطمه نقوی بازیگران این نمایش هستند.

«بیضایی»

«بیضایی» نام نمایشی به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات است که در جشنواره‌ی نمایش‌های آیینی و سنتی هم شرکت داشت.

این نمایش که به نوعی به فرهنگ بیضایی ارتباط دارد، در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود و اجرای آن تا 30 آبان ادامه دارد.

در این نمایش محمد علیمحمدی، احسان بهلولی، نازنین بابایی، بانی پال شومون، رومینا مومنی، ‌حمیدرضا محمدی، مرضیه بدرقه، مجتبا فلاحی و پریسا صبوری بازی می‌کنند.

«جنایت و مکافات»

عمارت مسعودیه که یکی از بناهای قدیمی و زیبای شهر تهران است، این روزها میزبان نمایشی با نام «جنایت و مکافات» است که از 21 مهرماه اجرای خود را در این مجموعه‌ی تاریخی آغاز کرده است.

این نمایش که تا 21 آبان روی صحنه خواهد بود، توسط ایمان افشاریان کارگردانی می‌شود و مجید آقا کریمی، مهدی پاکدل، محمد پویا، زهرا سعیدی، سوده شرحی، الهام شکیب، پرنده علایی، عطا عمرانی، لادن کامیاب، محمود کیان، سپهر گودرزی، رامین محمدیان، مصطفی مظفری، یاشار مومن زاده و سیاوش میری در آن بازی می‌کنند.

«سود سرود خاکستر»

سالن تازه تاسیس «پرواز» در خیابان پیروزی از 26 مهرماه نمایش «سود سرود خاکستر» را به صحنه برده است که اجرای آن تا 16 آبان ادامه دارد.

این نمایش به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی سیامک موحدی اجرا می‌شود.

حسین پرستار، مهدی رحیمی، زهره رستگار مقدم، حمیده رسولی و سیدعلی محمد علوی پور بازیگران این نمایش هستند.

«موش تو پیت حلبی»

‌تئاترشهر علاوه بر نمایش «باغ آلبالو»، در سالن سایه نیز نمایشی را با نام «موش تو پیت حلبی» اجرا می‌کند که تا 23 آبان روی صحنه خواهد بود.

این نمایش که از ساعت 19:30 به صحنه می‌رود، نوشته‌ی نوشین تبریزی است که سید علی هاشمی آن را کارگردانی کرده است.

سیما تیرانداز، غزاله جزایری، لیلی جنیدی فر، فریبا خادمی، علی دستانپور، رضا سخایی، کاظم سیاحی، لی لی فرهاد پور، تبسم هاشمی حائری، شکوفه هاشمیان و نوید هدایتی‌پور بازیگران این نمایش هستند.

«اتراق در خواب قیلوله»

تماشاخانه‌ی باران از پنجم آبان‌ماه با نمایش «اتراق در خواب قیلوله» میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خواهد بود. این نمایش به نویسندگی مهدی شفیعی زرگر و طراحی و کارگردانی میلاد نیک‌آبادی تا 18 آبان روی صحنه است.

الهه اذکاری، میلاد اسکندری، امین امینی، مسعود انتظاری، حامد برغانی، پارسا بهشتی، امیر کرمی، مریم گرجی، علیرضا گیلوری، مریم نقیب و پریسا هاشم‌پور بازیگران این نمایش هستند.

«آوای آب»

تالار محراب در روزهای آینده با نمایش «آوای آب» پذیرای تماشاگران خود خواهد بود.

این نمایش به نویسندگی سینا شفیعی و کارگردانی آتیه جاوید تا 5 آذر در سالن اصلی تالار محراب اجرا می‌شود. همچنین خیرالله تقیانی‌پور در این نمایش مشاور نویسنده و کارگردان بوده است.

مرجان قمری، حسین میرزاییان، حسین شفیعی، سایه کبیری، محمد رضا محمدپور، صفورا کاظم پور، میترا دهقان، یاسمن حاجی سلیمی، دنیا رحیمی و بهار دهکردی هم در «آوای آب» بازی می‌کنند.

«خرمالوهای گس»

تماشاخانه استاد مشایخی (چهاراه ولیعصر) هم از جمله مکان‌هایی است که با نمایش جدیدی میزبان مخاطبان خود است. «خرمالوهای گس» از 4 تا 20 آبان‌ماه از ساعت 20:45 به صحنه می‌رود و نویسندگی و کارگردانی آن را هم ابوالقاسم معرفی برعهده دارد.

بازیگران این نمایش میترا فتحی، بیوک میرزایی و فرزاد صفاخو هستند.

«والس تصادفی»

در این تماشاخانه از 5 آبان نمایش دیگری هم با نام «والس تصادفی» به صحنه می‌رود که اثری از ویکتور هائیم است.

طراح و کارگردان: این نمایش صالح خواجه است و حوریه میرمحمدی و محمد طیب‌ طاهر هم در آن بازی می‌کنند.

«پدر»

سالن «دراما» هم از 5 آبان‌ماه میزبان اجرای نمایش «پدر» به کارگردانی میکائیل شهرستانی است.

این نمایش که از ساعت 19:30 هر شب تا 30 آبان اجرا می‌شود، نوشته‌ی آگوست استریندبرگ است که شهرستانی آن را دراماتورژی کرده است.

حامد فعال، مهدی محمدی، حامد کاظمی، حسام مختاری . احسان رحمتی، عاطفه عبدالهی، سیمین شاکری، باران شادی پور، شیرین امینی، درسا شهرستانی، ناهید فرهمند، سروین سیف به عنوان بازیگران این نمایش در «پدر» بازی می‌کنند.

«سایه سبز سیلویا»

در سالن تئاتر «فانوس» نمایشی با عنوان «سایه سبز سیلویا» از 5 آبان اجرا می‌شود.

این نمایش که اجرای آن تا 28 آبان ادامه دارد،‌ نوشته علی محمد رحیمی است که پرنیا قناتی آن را کارگردانی می‌کند.

سید سعید موسوی سید میر عماد میری، ستاره کریمی، حنانه جعفری نژاد و امید منوچهری هم بازیگران «سایه سبز سیلویا» هستند.

«سرگیجه»

سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان نیز همچون دیگر تماشاخانه‌های شهر برای اجرای یک نمایش جدید با نام «سرگیجه» آماده می‌شود و تا 25 آبان برای این نمایش میزبان مخاطبان خود است.

نویسنده، طراح و کارگردان «سرگیجه» پویا صادقی و ایمان صیاد برهانی است و مجید اسدی، سهیل سهیلی، سعید زارعی، محمد برهمنی، زینب همتی و ایمان صیاد برهانی هم در آن باز می‌کنند.

«هتلی‌ها»

یکی دیگر از نمایش‌هایی که به زودی به صحنه می‌رود، کاری از حمیدرضا آذرنگ است که در سالن استاد سمندریان ایرانشهر اجرا می‌شود.

«هتلی‌ها» نوشته ساناز بیان از ساعت 19:30 هفتم آبان به مدت یک ماه برصحنه‌ی ایرانشهر خواهد بود.

حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی، سام کبود‌وند، بهاره کیان‌افشار، آیه کیان‌پور، ستایش محمودی و آناهیتا همتی بازیگران «هتلی‌ها» هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین