کد خبر: ۳۲۷۰۸۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

10 نکته از دربی آبی‌های جنوب

فردا یکی از دربی های لیگ برتر بین استقلال اهواز و استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
با توجه به اینکه برای اولین بار است در لیگ برتر دربی آبی های اهواز اتفاق می افتد ، 10 نکته جذاب از این دربی را با هم می خوانیم :

1-اصلی ترین تفاوت این دو تیم در نوع اداره آن هاست. استقلال اهواز که اولین تیم خصوصی لیگ برتر هم هست، همچنان خصوصی اداره می شود اما استقلال صنعتی یک تیم دولتی است. 

2-استقلال صنعتی از روزی که به لیگ برتر آمده است تنها عبدالله ویسی را به عنوان سرمربی داشته است اما پس از بازگشت استقلال اهواز به لیگ برتر در این فصل تا کنون دو سرمربی در این تیم حاضر بوده اند.سیاوش بختیاری زاده در ابتدا و علی حنطه اکنون سرمربی این تیم است. 

3-پرویز کریمی ، عادل کلاه کج ، رضا بیگدلی سابقه بازی در تیم استقلال خوزستان را دارند.

4-استقلال خوزستان تا کنون باختی در اهواز نداشته است و 3 برد و دو تساوی نتیجه بازی هایشان در اهواز بوده است اما استقلال اهواز تنها بردش در اهواز و برابر سیاه جامگان اتفاق افتاده است.

5-این دو تیم تا کنون یک بار در مسابقات چهارجانبه برابر یکدیگر بازی کردند که تیم استقلال اهواز که در آن زمان لیگ یکی بود ، استقلال خوزستان را شکست داد.کریم شاهوردی تک گل استقلال اهواز در وقت اضافه به ثمر رساند.

6-روح الله سیف الهی و هادی خنیفر به دلیل مصدومیت نمی توانند برای تیم استقلال خوزستان بازی کنند و در آن سو عادل کلا ه کج تنها محروم استقلال اهوازی هاست.

7-هر دو تیم دربی استقلالی را با استقلال تهران برگزار کرده اند‌، استقلال خوزستان در تهران به نتیجه تساوی رسید و استقلال اهواز در اهواز با نتیجه 2-1 شکست خورد.

8-در بازی قردا استقلال خوزستان به دلیل میزبانی آبی خواهد پوشید و استقلال اهواز سفید پوش می شود.

9-استقلال خوزستان با یک برد می تواند صدر نشین شود و استقلال اهواز در صورت باخت و نتیجه گیری فولاد قعرنشین می شود ، اتفاقی که جالب خواهد بود ، صدر و قعر جدول آبی می شود آن هم از یک استان!

10-استقلال اهواز اگر برابر استقلال خوزستان پیروز شود و بازی عقب افتاده خود را ببرد روی کاغذ می تواند تا رده سوم بالا بیاید ،و استقلال خوزستان در صورت شکست می تواند رتبه فوق العاده خود را به راحتی از دست بدهد. 11-حسن بیت سعید برای تیم ویسی 4 و فرشاد جان فزا دو گل زده است ، این در حالی است که استقلال اهواز بازیکن دو گله ندارد.

منبع: ورزش سه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین