کد خبر: ۳۲۷۱۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

تفاهم نامه ساخت نخستین بیمارستان هسته ای غرب آسیا امضا شد

تفاهم نامه ساخت نخستین بیمارستان هسته ای در غرب آسیا صبح دوشنبه به امضای رییس سازمان انرژی اتمی ، وزیر بهداشت و شهردار تهران رسید.
آفتاب‌‌نیوز : هدف از ساخت بیمارستان هزار تختخوابی ولایت که در بوستان ولایت ساخته می شود ، ارائه خدمات پزشکی هسته ای و بکارگیری این دانش و استفاده از رادیوداروها است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی پیش از این ، تاسیس بیمارستان هسته ای را از پروژه های مهم آن سازمان عنوان کرده و گفته بود : این بیمارستان در زمینه کاربرد پرتوها و استفاده از انواع تجهیزات برای درمان بیماران خدمات تخصصی ارائه می کند وانواع شتاب دهنده ها نیز در آن قرار می گیرد.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت نقشه اولیه این بیمارستان تهیه شده و با همکاری وزارت بهداشت در حال بررسی جزئیات آن هستند.

او همچنین خبر داده بود که قرار است در پادگانی که به شهرداری برای ایجاد پارک داده شده، زمینی در اختیار سازمان انرژی اتمی قرار گیرد تا بیمارستان هسته ای ساخته شود.

هدف از ساخت این بیمارستان را ارائه خدمات پزشکی هسته ای به مردم و ارتقای دانش هسته ای برای به کارگیری رادیو داروها و ارتقای استاندارد تجهیزات پرتودهی به دیگر بیمارستان ها است.

صالحی گفت: با تأسیس این بیمارستان تخصصی هسته ای ،مجموعه ای از دستگاه ها و تجهیزاتی که به نحوی با پرتو سر و کار دارد،با بهترین استانداردها تهیه و به کار گرفته می شود و این بیمارستان ، مرجع پزشکی هسته ای خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین