کد خبر: ۳۲۷۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

سالانه 60 هزار دیابتی در کشور به زخم پا مبتلا می شوند

رییس دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت گفت: سالانه حدود 60 هزار نفر از افراد دیابتی به زخم پا اعم از کوچک و پیشرفته مبتلا می شوند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، حسین بختو امروز دوشنبه در نشست خبری دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت افزود: آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به بیماری دیابت وجود ندارد، البته پیش بینی می شود 4 تا 5 میلیون ایرانی به دیابت اعم از نوع یک و دو مبتلا باشند.

وی با اشاره به این که 15 درصد افراد مبتلا به دیابت در طول عمر خود دچار زخم پای دیابتی می شوند، اظهار کرد: 35 درصد افراد مبتلا به زخم پا مجبور به قطع عضو می شوند.

وی طول درمان زخم پا را طولانی اعلام کرد و گفت: این عارضه هزینه بسیار زیادی در بودجه سلامت کشور ایجاد می کند.
 
** نبود مرکز جامع درمانی زخم پای دیابت

وی با اشاره به این که ترمیم زخم نیاز به تخصص های مختلف در حوزه پزشکی دارد، گفت: متاسفانه در کشور مرکز جامعی که تمام خدمات این عارضه را به صورت یکجا به بیماران دیابتی ارائه کند، وجود ندارد.

وی به راه اندازی مرکز جامع ترمیم زخم در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با بهره گیری از امکانات پیشرفته علاوه بر درمان این عارضه، فعالیت های پژوهشی و آموزشی نیز انجام داده است.

وی اظهار کرد: محققان و پژوهشگران این مجموعه با استفاده از فناوری ها و تجهیزات پیشرفته توانستند خدمات مناسبی به تعدادی از بیماران زخم پای دیابتی ارائه کنند.

وی به برگزاری دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت از ششم تا هشتم آبان ماه اشاره کرد و گفت: تبادل اطلاعات بین متخصصان، ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و برگزاری کارگاه های آموزشی از جمله اهداف این کنگره است.

وی همچنین به تشکیل مجمع خیرین سلامت در این مجموعه اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم با آشنایی مناسب معضلات این مجموعه به خیرین از توان مالی آنها برای ارائه خدمات مطلوب استفاده کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین