کد خبر: ۳۲۷۱۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

اعتراض به سفر جک استراو حرکتی بازدارنده و تهدید آمیز

سفر 'جک استراو' وزیر امور خارجه اسبق انگلیس به اصفهان و تجمع های غیرقانونی در اعتراض به این سفر به عنوان اقدامی حیرت انگیز و تهدیدی علیه مهمترین محور توسعه استان یعنی صنعت گردشگری ارزیابی می شود.
آفتاب‌‌نیوز : هتل عباسی اصفهان به عنوان مهمترین کانون اقامتی گردشگران خارجی عصر یکشنبه شاهد تجمع غیرقانونی حدود یکصد نفر در اعتراض به حضور جک استراو وزیر اسبق وزارت خارجه انگیس بود و صدها گردشگر با حیرت این منظره را تماشا می کردند.

گرچه این اقدام در مدتی کمتر از دوساعت بدون هرگونه تنش و درگیری خاتمه یافت ولی بسرعت در شبکه های اجتماعی و رسانه های داخلی و خارجی جاری شد و زدودن آثار و تبعات منفی آن کاری دشوار است .

رسانه های داخلی بطور کلی از سه منظر به انتشار اخبار این تجمع و سفر جک استراو پرداختند.
در منظر نخست رسانه های بی طرف آنچه که دریافت کرده بودند منتشر کردند، در منظر دوم رسانه های معتقد به منافع ملی با نگاه منصفانه و واقع بینانه ای به این موضوع پرداختند و در منظر سوم برخی رسانه و جریانهای سیاسی که با دولت زاویه دارند تلاش کردند تا برآیند سفر جک استراو را تهدید آمیز و از تبعات منفی برجام عنوان کنند .

از این جمله می توان به گزارشی تحریک آمیز که امروز صبح (دوشنبه) از طریق یکی از شبکه های رادیویی که وظیفه ایجاد آرامش در جامعه را عهده دار است درباره سفر جک استراو به اصفهان اشاره کرد.

در این گزارش از سفر وزیر امور خارجه اسبق انگلیس به عنوان نشانه نفود یاد شد و مطالب ارائه شده در این رسانه که شنونده ها و مخاطبان بسیاری نسبت به سایر رسانه ها دارد بنوعی ایجاد موج منفی ، پشتیبانی از تجمع غیر قانونی و تحریک مردم به تداوم این تحرکات بود.

این در حالیست که سفر جک استراو از روز گذشته تاکنون منجر به تجمع هایی از جمله مقابل هتل اطلس شاهین شهر و دانشگاه هنر اصفهان نیز شده است و تعدادی ثابت و خاص بین 30 تا 40 نفر در این تجمع ها حاضر هستند و همان شعارهای روز قبل را سر می دهند.

در عین حال موقعیت کنونی کشور با تایید و تصویب برجام (برنامه جامع مشترک) پس از دو سال مذاکرات واقعی و فشرده با گروه 1+5 در شرایط مطلوبی قرار دارد و هرگونه رفتار و واکنش نامتعارف و غیرقانونی بر این موقعیت تاثیرگذار است.

از سوی دیگر سالی را سپری می کنیم که رهبر معظم انقلاب 'همدلی و همزبانی دولت و ملت' را بر آن نام نهاده اند و این نشان از آن دارد که همگان باید علاوه بر احترام به شعار سال که فرموده ولی فقیه است، برای تلاش دولتمردان نیز که تمام همت خود را برای سرافرازی و پیشرفت ملت بکار می گیرند مورد پشتیبانی قرار گیرند .

ازطرفی برخی تحلیگران برپایی این تجمع های غیر قانونی را سرآغازی برای ایجاد تنش های اجتماعی می دانند و معتقدند اگر برای جلوگیری از این اقدامات غیر قانونی چاره اندیشی نشود این تحرکات تشدید شده و تداوم راهبردها و رویکرد دولت یازدهم در عرصه های مختلف بویژه توسعه صنعت در حال رشد گردشگری را در بخش های مختلف مورد تهدید قرار می دهد .

به گزارش ایرنا، بنا بر آمارهای اعلام شده صنعت گردشگری در اصفهان در نتیجه دیپلماسی هوشمندانه دولت دچار تحول شده ونشاط و پویایی و رونق را به بازار اصفهان بوِیژه بازار صنایع دستی باز گردانده است که این شرایط درصورت بروز چنین واکنش ها و رفتارهای نسنجیده ای آسیب خواهد دید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
0
16
چرا جلو اینها گرفته نمیشه اینها مردم اصفهان نیستند
مجتبي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
0
11
چرا ارازل اوباش جمع نمي كنند افراطي ..! افتاب نظر منو منتشر كن باكي ندارم!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین