کد خبر: ۳۲۷۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

«تن تن» با یک میلیون و ۱۰۰ هزار پوند رکورد شکست

صفحه‌هایی از کمیک‌استریپ معروف «تن‌تن» به قیمت یک میلیون و 100 هزار پوند در «ساتبی» فرانسه به فروش رسید و رکورد شکست.
آفتاب‌‌نیوز : دو صفحه‌ از داستان تصویری «تن‌تن» به قیمت یک میلیون و 100 هزار پوند (یک میلیون و 600 هزار یورو) در شعبه پاریس حراجی «ساتبی» به فروش رسید.

این نسخه از «تن‌تن» متعلق به «ژان - آرنولد شوف» یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌داران کاریکاتور بود. این نقاشی‌ها در سال 1939 به قلم «هرژه» کاریکاتوریست سرشناس بلژیکی کشیده شدند. «تن‌تن» یک میلیون پوندی داستان ماجراجویی‌های این شخصیت معروف دنیای کمیک استریپ را در جریان یک سانحه هوایی به تصویر کشیده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، پیش‌بینی می‌شد این صفحات به قیمت 800 هزار یورو چوب حراج بخورد اما به قیمتی دوبرابر آن خریدای شد و حالا رکورددار گران‌ترین نقاشی‌های «تن‌تن» در حراجی‌های است.

ماجراهای «تن‌تن» از مشهورترین آثار کمیک تاریخ ادبیات و به‌ویژه تاریخ اروپا است و به لطف همین مجموعه کتاب‌ها، نام «هرژه» در سال ۲۰۰۳ در تالار مشاهیر کتاب‌های کمیک حک شد. «هرژه» به‌ صورت آکادمیک هنر را فرانگرفته بود، اما پس از ترک مدرسه، ابتدا به‌عنوان یک گرافیست شروع به کار کرد و به‌ دنبال آن از سال 1929 تا هنگام مرگ در سال 1983 به خلق «ماجراهای تن‌تن» مشغول شد. این نویسنده بلژیکی در سوم مارس 1983 در بروکسل بلژیک از دنیا رفت و با مرگش، آخرین کتاب تن‌تن به نام «تن‌تن و هنر الفبا» ناتمام ماند.

«تن‌تن در سرزمین شوروی‌ها» (1930)، «تن‌تن در کنگو» (1931)، «تن‌تن در آمریکا» (1932)، «سیگارهای فرعون» (1934)، «گل آبی» (1936)، «گوش شکسته» (1937)، «جزیره سیاه» (1938)، «عصای اسرارآمیز» (1939)، «خرچنگ پنجه طلایی» (1941)، «ستاره اسرارآمیز» (1942) و «راز تک‌شاخ» (1943) از معروف‌ترین داستان‌های مجموعه 24 جلدی «تن‌تن» هرژه هستند.

به گزارش ایسنا، «ماجراهای تن‌تن» تاکنون بارها مورد اقتباس نمایشی،‌ تلویزیونی و سینمایی قرار گرفته‌اند. از جدیدترین آن‌ها می‌توان به «تن‌تن؛ راز تک‌شاخ» اشاره کرد که در سال 2012 «استیون اسپیلبرگ» کارگردان برجسته‌ هالیوود آن را روی پرده سینماها برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین