کد خبر: ۳۲۷۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
در دیدار سفیر جدید سودان در تهران

روحانی: مشکلات جهان اسلام باید از طریق غیر نظامی حل و فصل شود

رئیس جمهوری بر حل مشکلات جهان اسلام از طریق غیرنظامی تاکید کرد و گفت: مشکلات و معضلات جهان اسلام باید با مشارکت کشورهای اسلامی حل و فصل شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار عادل ابراهیم مصطفی سفیر جدید خارطوم در تهران، با بیان اینکه سودان همواره به عنوان کشور مهم اسلامی در آفریقا و دوست جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است، افزود: دو کشور طی سه دهه گذشته روابط بسیار خوبی با یکدیگر داشتند و ایران در مقاطع حساس سودان، همواره در کنار دولت و ملت این کشور بوده و امروز نیز در تمامی مراحل در کنار آنان خواهد ماند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه جهان اسلام دارای مشکلات بسیاری است که باید با کمک همه کشورهای اسلامی حل و فصل شود، بر ضرورت گفت و گو و رایزنی ایران و سودان به نفع دنیای اسلام، تأکید کرد و ادامه داد: امیدوارم در آینده شاهد جنگ و خونریزی در منطقه نباشیم و اگر مشکلی در جهان اسلام است، باید تلاش کنیم تا از طریق غیر نظامی حل و فصل شود.

روحانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و سودان در سال های گذشته در خط مقدم مبارزه با یکجانبه گرایی و استکبار جهانی بوده اند، اظهار امیدواری کرد تا این رایزنی ها و همکاری ها میان دو کشور، توسعه پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات بوجود آمده در یمن، خاطر نشان کرد: معتقدیم در این کشور مذاکرات یمنی – یمنی و راه حلی سیاسی می تواند مشکلات را حل و فصل کند و امیدواریم همه کشورهای اسلامی در این راستا کمک کنند.

رئیس جمهوری همچنین با تاکید بر لزوم تلاش در جهت توسعه روابط دوجانبه میان ایران و سودان و همکاری بیشتر دو کشور در خصوص مسایل منطقه ای و بین المللی گفت: ایران و سودان می توانند مناسبات خود را در بخش های مختلف گسترش دهند.

**توافق هسته ای به رسمیت شناختن حق مشروع ایران است
عادل ابراهیم مصطفی سفیر جدید سودان نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری و با اشاره به اینکه توافق ایران و 1+5 توافقی تاریخی است که نشان از تلاش گسترده از سوی دولت ایران دارد، گفت: این توافق در حقیقت به رسمیت شناختن حق مشروع ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای است.

سفیر جدید سودان با بیان اینکه سودان مصمم به گسترش و توسعه مناسبات همه جانبه با ایران است و در این مسیر استوار است، اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد توسعه بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین