کد خبر: ۳۲۷۶۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶

دادستان کل کشور: موضوع فیلترینگ تلگرام را امروز پیگیری می کنم

دادستان کل کشور گفت: در جلسه امروز کمیته بررسی مصادیق مجرمانه، موضوع فیلترینگ تلگرام در دستور کار قرار گرفته و قرار است بررسی شود.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در حاشیه همایش پدافند غیرعامل که صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقداماتی در مورد فیلترینگ فضای مجازی و به ویژه تلگرام صورت گرفته است، اظهارداشت: فضای مجازی امکان خوبی برای سرعت دستیابی به اطلاعات است. از این امکان باید استفاده شود و این علم و فناوری برای خدمت به بشریت است.

وی با بیان اینکه این امکان حتماً باید در کشور مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: بحث دولت الکترونیک و پیگیری اینکه مردم به بهترین وجه در جهت سازمان کار خود از این فضا استفاده کنند، به همین معنی است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: این فضا حتماً باید مدیریت شود و اگر مدیریت نشود شاهد آسیب هایی خواهیم بود که قابل جبران نیست.

رئیسی با اشاره به ضرورت مدیریت فضای مجازی در کشور، ادامه داد: شبکه های اجتماعی به نحوی باید باشد که اخلاق در جامعه آسیب نبیند و فضای روانی جامعه تهدید نشود.

وی گفت: اصل مدیریت فضای مجازی یک موضوع مورد تاکید است. برای سیاست گذاری نحوه استفاده از فضای مجازی، رهبری شورای عالی فضای مجازی را با ریاست رئیس جمهور ایجاد کرده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه کمیته هایی نیز در این باره فعال است، اظهارداشت: یکی از این کمیته ها بررسی «مصادیق مجرمانه» است که با شرکت نمایندگان از دولت و دستگاه قضایی به بررسی مصادیق مجرمانه در فضای مجازی می پردازد.

رئیسی تصریح کرد: امروز ضرورت دارد وزارت ارتباطات به عنوان متولی و مسئول این بخش نسبت به موضوع توجه داشته باشد و آن را مدیریت کند.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد با اخلاق، فکر، اندیشه و داشته های یک ملت بازی کرد و آن را مورد خطر و آسیب قرار داد، عنوان داشت: وزارت ارتباطات در این خصوص باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: بخشی که مربوط به کمیته مصادیق مجرمانه است، در آنجا امورات را مورد پیگیری قرار می دهد و بناداریم که نسبت به این مصادیق مجرمانه کوچکترین اغماضی صورت نگیرد.

رئیسی در خصوص فیلترینگ تلگرام خاطرنشان کرد: در جلسه امروز عصر کمیته بررسی مصادیق مجرمانه، این موضوع در دستور کار قرار گرفته و قرار است بررسی شود. اگر تصمیمی گرفته شود حتماً اعلام خواهد شد.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنانش در خصوص ضرورت توجه به نفوذ دشمن گفت: امروز وظیفه همه دست اندرکاران در حوزه های اقتصادی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی و به ویژه فرهنگی آن است که مراقب نفوذ دشمن باشند.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال نفوذ در کشور است و رهبری انقلاب هم بر این مساله تاکید کرده اند. نشانه های آن را ما مشاهده می کنیم و البته خود آنها نیز در این مساله تاکید می کنند و اعلام می کنند که در ایران هر جایی که جاپایی پیدا کنیم، حتماً حضور خواهیم یافت و کار خود را انجام خواهیم داد.

به گزارش مهر، رئیسی تصریح کرد: مسئولین باید همه با هم در مقابل این نفوذ بایستند و بدانند که اگر هر مسئولی به وظیفه خود در خصوص نفوذ عمل نکند و در این زمینه کوتاهی کند، معتقدم که ملت هرگز از کم کاری او نخواهد گذشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین