کد خبر: ۳۲۷۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱

یک موسسه دیگر به مجوز نزدیک شد / سرنوشت موسسات و سپرده گذاران دیگر در ابهام

شورای پول و اعتبار در آخرین جلســه خود که شب گذشته برگزار شد، اساسنامة موسسه اعتباری «آرمان ایرانیان» را تایید و تصویب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 با توجه به مطابقت اساسنامه موسسه یاد شده با اساسنامه نمونه موسسات اعتباری غیربانکی این موضوع تصویب شد و بر همین اساس مقدمات ثبت رسمی موسسه اعتباری با نام «آرمان ایرانیان» فراهم شد.

گفتنی است بانک مرکزی از سال گذشته با هدف ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی اقدام به اعطای مجوز به برخی از موسسات اعتباری بدون مجوز کرد. در این بین موسسه اعتباری میزان به دلیل تخلفات بیش از حد محکوم به انحلال شد. 

به گزارش خبرآنلاین،بانک مرکزی پس از انحلال این موسسه اقداماتی برای حل مشکل سپرده گذاران این موسسه انجام داد که آخرین آن پیشنهاد به موسسه اعتباری عسکریه بود که در ازای تقبل پرداخت سپرده های زیر ده میلیون تومان میزان، مجوز بانک دریافت کند.  حدود 10 درصد از سپرده های میزان زیر ده میلیون تومان است که حدودا رقمی بالغ بر 500 میلیارد تومان می شود. 

این در حالی است که برخی موسسات همچنان در بلاتکلیفی بوده و هیچ نشانه ای برای روشن شدن وضعیت این مؤسسات در آینده نزدیک به چشم نمی خورد. 

حرکت بسیار کند بانک مرکزی در مورد تعیین تکلیف مؤسسات باقی مانده در شرایطی که شنیده های غیررسمی از امکان تغییر معاون نظارتی این بانک خبر می دهد، معنای خاصی دارد.

حمیدتهرانفر که از ابتدای فعالیت دولت یازدهم به عنوان معاون نظارتی بانک مرکزی مشغول به کار شده است ظاهرا مدتی است از پیشرفت کار ساماندهی مؤسسات اعتباری ناامید شده و خواستار کناره گیری از این سمت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین