کد خبر: ۳۲۷۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵

بزرگترین شهرک صنفی خاورمیانه در تبریز ساخته می‌شود

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران از ساخت بزرگترین شهرک صنفی کشور و خاورمیانه در تبریز خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد علی صدیقی گفت: پروژه ساخت بزرگترین شهرک صنفی کشور و خاورمیانه در تبریز در حال اجراست.

وی افزود: شهرک صنفی شهریار در زمینی به مساحت 15 هکتار و در زمینه فعالیت خشکبار، گل و گیاه، میوه و تره بار، پروتئین و دام ساخته خواهد شد.

به گفته، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، طرح این پروژه در سال 88 و با برآورد و سرمایه 100 میلیارد تومان مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی و گسترش طرح، این پروژه در سال 1392 و با افزایش 10 برابری سرمایه به میزان هزار میلیارد تومان آغاز شد.

نائب رئیس اتاق اصناف تبریز ضمن اشاره به پیشرفت 25 درصدی زیرساخت های این پروژه، اظهار کرد: تا کنون موفق به کسب 26 مجوز کارخانه مرتبط با رسته های فعال در این شهرک از قبیل: سورتینگ، بسته بندی، پوره، کمپوست،سردخانه، نیروگاه، تصفیه آب و... شده ایم.

صدیقی با بیان اینکه این پروژه در 15 کیلومتری شرق تبریز و در کنار بزرگراه تهران-تبریز واقع شده است، تاکید کرد: این شهرک از لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیک در همسایگی 5 استان داخل کشور و در همسایگی با 4 کشور خارجی است که به لحاظ حمل و نقل و ترانزیت کلیه راه های زمینی، هوایی و ریلی نیز فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، مشاور ساخت بزرگترین شهرک صنفی کشور با بیان اینکه این شهرک دارای یک خط ریل و یک باند هوایی اختصاصی نیز خواهد بود، تصریح کرد: این شهرک با توجه به امکانات فوق العاده و بسترهای مناسب تدبیر شده، به یک مرکز ترانزیت کالا در بخش صادرات و واردات کشور مبدل خواهد شد.

محمدعلی صدیقی با بیان اینکه 10 هزار نفر به طور مستقیم در این شهرک مشغول به کار خواهند شد، اذعان کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان از این طرح ملی شاهد افتتاح و راه انداری آن در آینده ای نه چندان دور باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین