کد خبر: ۳۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۸۴ - ۲۱:۳۲

مراسم تدفین پاپ ژان پل دوم پایان یافت

آفتاب‌‌نیوز : پيکر پاپ، که در يک تابوت ساده قرار داشت، توسط افرادی که به پاپ نزدیک بودند برای آغاز مراسم نيايش به محل برپایی مراسم حمل شد و بر پلکان کليسای سن پيتر قرار گرفت و مراسم دعا و نيايش به مدت سه ساعت ادامه يافت.
مراسم دعا و نیایش توسط کاردینال راتزینگر آلمانی،رئیس شورای کاردینالی و رئیس مرکز دکترین ایمان که از قدرتمندترین مردان واتیکان به شمار می رفت صورت گرفت.

به گزارش بی بی سی،قبل از مراسم عمومی، جنازه پاپ که تا بعد از ظهر روز پنجشنبه در معرض ديد عمومی قرار داشت، در ساعات شامگاهی به داخل کليسای سن پيتر حمل و در داخل يک تابوت ساخته از چوب سرو قرار داده شد و مقامات ارشد واتيکان دعای ميت را به جای آوردند.
هزاران مامور پليس و نفرات ارتش ايتاليا حفظ امنيت شهر رم و حفاظت از جان رهبران و نمايندگان کشورهای خارجی شرکت کننده در يکی از بزرگترين مراسم تدفين تاريخ را برعهده داشتند

در اين مراسم، مقامات واتيکان کلاه پاپ را بر روی سينه وی قرار دادند و صورت او را با پارچه ای سفيد پوشاندند و پس از قرائت زندگينامه کوتاه پاپ به زبان لاتين آن را همراه با کيسه ای حاوی سکه ها و مدال های ضرب شده توسط واتيکان در دوره زعامت ژان پل دوم در داخل تابوت، قرار دادند.

با خاتمه دعای عمومی، تابوت به داخل کليسا منتقل شد و در يک تابوت ساخته شده از فلز روی قرار گرفت که در آن به دقت بسته شد و سرانجام آن را در تابوتی از چوب بلوط قرار دادند.

پيکر پاپ در اين سه تابوت در محل دفن وی در زير کليسای سن پيتر و در کنار تابوت های حامل اجساد تعدادی از پاپ های قبلی دفن شد و قرار است يک تخته سنگ مرمر ساده آن را بپوشاند.

مراسم تدفین رهبر فقید کاتولیک های جهان شاهد حضور بی سابقه رهبران کشورهای مختلف بود.

روسای جمهوری ايالات متحده، فرانسه، ايران و افغانستان از جمله دهها رييس کشوری بودند که در کنار مقامات ارشد و نمايندگان ساير کشورها و نهاد های بين المللی، از جمله دبيرکل سازمان ملل، برای حضور در اين مراسم به رم سفر کردند.



قسمتی ازميدان سنت پیتر در اختيار زايران لهستانی قرار داشت که برای ادای احترام به نخستين پاپ لهستانی به رم سفر کرده بودند.

در يک مرحله از اجرای مراسم، جمعيت حاضر در ميدان يکصدا نام ژان پل دوم را تکرار کرد و خواستار اعلام نام وی به عنوان یک قدیس شد.



مقامات شهر رم به منظور حفظ نظم و محافظت از جان رهبران خارجی شرکت کننده در مراسم تدابير امنيتی ويژه ای را به اجرا گذاشته بودند.

هزاران تن از ماموران پليس و با حمايت نفرات ارتش ايتاليا در عمليات حفظ امنيت شهر شرکت داشتند و حريم فضايی شهر رم به روی رفت و آمد هواپيماها بسته شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین