کد خبر: ۳۲۷۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

موحدی کرمانی: مسئولین مراقب باشند طرف های مقابل در برجام به تعهدات عمل کنند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سابقه پیمان شکنی های امریکا،گفت: مسئولین مواظب و مراقب باشند تا اتحادیه اروپا و امریکا به تعهدات خود عمل کنند هرچند بطور رسمی گفته شده ولی اگرآنها به تعهدات خود عمل نکنند ماهم از تعهداتی که کردیم دست برمی داریم.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به ریاست جمهوری و شروط 9 گانه درمورد برجام، افزود: مطالب ارزنده ای از سوی مقام معظم رهبری در نامه به رییس جمهوری مطرح شده است .

به گزارش ایرنا وی ادامه داد: شروط 9 گانه ای که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند از مصادیق تقوا است و همین تقوا است که انسان را از بن بست نجات می دهد وبهترین تقوا تبعیت از ولی امر آگاه،بینا و هوشیاری است که تمام مطالب را رصد می کند و تضمین کننده سعادت جامعه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: عجیب است که هنوز مرکب برجام خشک نشده رییس جمهور امریکا دستور می دهد گزینه نظامی را روی میز نگه دارند،مکر و پیمان شکنی حدی دارد واقعا خجالت بکشند.

موحدی کرمانی گفت: به امریکا می گوییم اینقدر ما را از گزینه نظامی نترسانید و بدانید اگر اشتباه کردید و این گزینه را عملی کردید آنچنان پشیمان خواهید شد که برایتان نفعی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی را از جنگ می ترسانید، یقین داشته باشید اگر چنین اتفاقی بیافتد انقلاب اسلامی در سراسر جهان و در کشورهای اروپایی و حتی درون خود امریکا انقدر علاقمند دارد که این ها نمی گذارند خواب به چشم شما راه پیدا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بدانید پایگاه های نظامی شما در دنیا به دست همین علاقمندان به انقلاب ایران به خطر خواهد افتاد.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه پشیمانی نظام سلطه وستم سابقه دارد و در تاریخ، یزد بعد از قتل امام حسین(ع) که گزینه نظامی را اعمال کرد بعدا به شدت پشیمان شد،گفت:مطمئن باشید اگر گزینه نظامی را انتخاب کنید پیشمان خواهید شد ودستها را به سرتان می کوبید زمانی که مرگ شما فراخواهد رسید .

وی با اشاره به 9 شرطی که در نامه مقام معظم رهبری مطرح گردیده است، افزود:این خواسته مردم است و از این تریبون می گوییم که برجام را زمانی به رسمیت می شناسیم که 9 شرط مد نظر رهبری اعمال شود.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد:باید به دشمنی امریکا با ایران باور داشته باشیم و شک نکنیم که آنها نمی توانند ایران اسلامی را تحمل کنند چرا که جمهوری اسلامی ایران ضد سلطه و استکبار است و زیاده طلبی به ملتهای ضعیف را قبول نمی کند.

موحدی کرمانی گفت:باید از ورود و نفوذ فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی امریکا مراقبت کرد.
وی ادامه داد: امریکا در طول مذاکرات دو ساله مکرر نقض عهد کرده و از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است یعنی قصد حل و فصل عادلانه ندارد بلکه به دنبال پیشبرد هدف های خصمانه خود نسبت به ایران است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: برجام دچار نقاط ضعف ساختاری است که اگر مسئولین مراقبت و هوشیاری نکنند خسارتهای بزرگی برای حال واینده در پیش خواهد بود.

موحدی کرمانی گفت:بندهایی که توسط مجلس شورای اسلامی و ملاحظاتی که از سوی شورای عالی امنیت ملی قید شده دارای نکات مفیدی است که باید رعایت شود.

وی افزود: از اقایان تشکر می کنم که هوشیارانه عمل کردند با توجه به اینکه لغو تحریم ها حرف اصلی مذاکرات است در برجام به بعد از اقدام ایران موکول شده بنابراین چه تضمینی است که طرف های مقابل به عهد خود عمل کنند بنابراین باید اروپا وامریکا رسما لغو تحریم ها را اعلام کنند وگرنه ما این اقدام را نقض برجام تلقی خواهیم کرد .

وی افزود: اگر انها بخواهند با بهانه هایی از قبیل عدم رعایت حقوق بشر و حامی تروریسم به دروغ تحریم ها را برگردانند بدانند این برنامه از نظر ما، به معنی نقض برجام محاسبه می شود و دولت باید فعالیت های برجام را در این صورت متوقف کند.

امام جمعه موقت تهران اظهارداشت: از انجا که در متن برجام پیچیدگی وابهاماتی وجود دارد تفسیر طرف مقابل قابل قبول نیست و مرجع اصلی، متن مذاکرات است و باید از فریبکاری امریکا برحذر باشند.

موحدی کرمانی اضافه کرد: متذکر می شوم که وضعیت بعد از برداشته شدن تحریم ها به واردات بی رویه نیانجامد و از ورود هر گونه مواد مصرفی از امریکا پرهیز شود وبه تولید داخل توجه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود شهادت عالم بزرگوار آیت الله قاضی امام جمعه تبریز و نوجوان 13 ساله محمد حسین فهمیده را تسلیت گفت و از خداوند خواست تا این عزیزان و تمام شهدا و جان باختگان منا را با اهل البیت و خاندان پیغمبر محشور گرداند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: حکم اعدام روحانی مبارز ایت الله شیخ نمر این مرد شجاع، مبارز و قدرتمند صادر شده است و معلوم نیست حکام سعودی تا چه زمانی بنا دارند اشتباه کنند چرا که با هر اشتباه ال سعود به نابودی نزدیک می شود .

موحدی کرمانی گفت: به حکام سعودی اعلام می کنم قدری عقل بکار ببرید و بیاندیشید، اعدام این مرد بزرگ سنگین خواهد بود و مسلما یک ضربه به پیکر حکومت شما وارد می شود.

وی خاطر نشان کرد: وقتی امور دست جوان های ناپخته و خام بدون تدبیر بیافتد محصول این می شود، حرفهای سبک دور از منطق، عقل و خرد وزیر خارجه جوان عربستانی نیز از این قبیل اقدامات است .
موحدی کرمانی گفت: شنیده شده اینها گرفتار کم پولی شده اند و نمی دانم صد در صد تایید شده است یا نه که یکی از شاهزاده های سعودی با مواد مخدر به لبنان رفته تا با فروش اینها پول بدست بیاورد ،این حکومت به چنین رسوایی رسیده است .

وی افزود: شنیده شده عربستان کم کم به اشتباه خود در موضوع یمن پی برده است و می خواهد برنامه اش را با یمن تغییر دهد که امیدوارم سر عقل بیاید .

امام جمعه موقت تهران همچنین درخصوص جلسه وین برای موضوع سوریه نیز اظهارداشت: اولین اندیشه این است که این جلسه به جلوگیری از اقدامات ترویستها بیانجامد و جلوی این سگهای درنده که حمله ور شدند به مردم مظلوم در سراسر کشورهای عربی و اسلامی گرفته شود .

موحدی کرمانی افزود: درمورد بشار اسد تصمیم با مردم سوریه است و این مردم سوریه هستند که باید بگویند اسد را می خواهند یا نه و تا بحال گفتند می خواهند .

وی خاطرنشان کرد: از طرفی وضع مردم سوریه بسیار بد است و در مضیقه مالی هستند و چه بسا افرادی نان شب نداشته باشند بنابراین وظیفه داریم باید به آنها کمک کنیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین افزود: نمایندگان تونس بسیار شجاعانه به میدان آمدند و از رژیم صهیونیستی ابراز تنفر کردند وگفتند رابطه خود را با این کشور قطع کنید ،افرین بر این مردم قوی، شجاع و دلسوز.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه مناسبت 13 ابان را پیش روی داریم،گفت: امام راحل به واسطه مبارزه ای که با کانون ننگین کاپیتولاسیون داشتند به ترکیه تبعید شدند و شاه به دانش اموزان و دانشجویان در سال 57 در دانشگاه تهران حمله کرد وعده ای را شهید کرد و به همین خاطر روز تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 روز مبارزه با استکبارجهانی نامیده شده است.

وی با اشاره به وقوع زلزله در برخی کشورهای منطقه نیز گفت: زلزله پاکستان، افغانستان وهند دلخراش است و این مصیبت را به دولت و مردم اسیب دیده، بازماندگان تلفات و مجروحین حادثه تسلیت عرض می کنیم .

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ایران هم برای کمک به این کشورها اعلام امادگی کرده است. 
موحدی کرمانی همچنین درخصوص فاجعه منا تصریح کرد: فاجعه منا فراموش شدنی نیست و این زخم التیام پذیر نیست و تنها زمانی که بشنویم حکومت ننگین سعودی ساقط شود و یا اینها از مدیریت حج کنار زده شوند التیام خواهد یافت.

وی گفت: مانند همه مسئولین توصیه می کنم قوه قضاییه ودستگاه دیپلماسی فعال باشند ومسئله را فراموش نکنند چراکه عده ای بیگناه از بین رفتند و وضعیت عده ای نیز هنوز مشخص نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین