کد خبر: ۳۲۷۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲

توضیحات سخنگوی کاخ سفید دربارۀ اعزام نیروهای ویژۀ آمریکایی به سوریه

سخنگوی کاخ سفید می گوید حضور نیروهای ویژه آمریکایی در سوریه به معنی ماموریت رزمی نیست بلکه هدف این ماموریت توانمند سازی نیروهای محلی است.
آفتاب‌‌نیوز :
جاش ارنست در نشست خبری خود در کاخ سفید گفت: من نمی توانم به همه جزئیات راهبرد نظامی ما در سوریه و عملیات ویژه نیروهای ما در سوریه اشاره کنم و علت این مسئله نیز رعایت مسائل امنیتی است. بسیار اهمیت دارد که مردم آمریکا درک کنند نیروهای ما ماموریت رزمی ندارند. جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا دستور ماموریت رزمی نیروهای آمریکایی در عراق را داده بود ولی وقتی باراک اوباما رئیس جمهور شد با آن مخالفت کرد. باراک اوباما همچنان معتقد است که عملیات نظامی به نفع ما نیست . عملیات نیروهای ویژه ما در سوریه ماموریتی خاص برای توانمند سازی نیروهای محلی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کاخ سفید همچنین اعلام کرد راهبرد آمریکا در سوریه در قبال گروه داعش تغییر نکرده و اعزام نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به سوریه، راه حل پایان درگیری ها نخواهد بود.

جاش ارنست در ادامه نشست خبری خود در کاخ سفید در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسیده بود آیا حضور نیروهای آمریکایی در سوریه نقض وعده های رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم حضور نیروهای زمینی آمریکا در سوریه نیست گفت: منظور اوباما در سال 2013 این بود که آمریکا برای سرنگون کردن دولت اسد نیروی زمینی به سوریه نمی فرستد درحالیکه جرج بوش برای سرنگونی صدام نیروی زمینی به عراق فرستاده بود.

خبرنگار مصرانه پرسید که چرا اوباما نیروهای زمینی را به سوریه فرستاد؟
جاش ارنست گفت: شما حرف های سال 2013 اوباما را خارج از متنی که صحبت کرده بود دستاویز قرار می دهید . ماموریتی که این نیروها دارند متفاوت با آن چیزی است که شما می گوئید. رئیس جمهور آمریکا گفته بود که ما برای سرنگونی اسد به راه حل نظامی متوسل نمی شویم. اکنون ماموریت نیروهای ما توانمند سازی نیروهای مخالف در سوریه است.

جاش ارنست افزود: براساس تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تعداد نیروهای ویژه آمریکایی در سوریه کمتر از پنجاه نفر خواهد بود. ماموریت این نیروها توانمند سازی نیروهای محلی در سوریه است.این نیروهای ویژه آمریکایی به نیروهای مخالفی در سوریه کمک می کنند که با داعش نبرد می کنند. اینکه این نیروهای ویژه دقیقا کجای سوریه فعالیت خواهند کرد من به آن اشاره نمی کنم.
ارنست همچنین بیان داشت: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال اجرای برنامه عملیات زمینی دراز مدت نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین