کد خبر: ۳۲۸۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵

ورود معلم غیرمرتبط به پیش دبستانی ممنوع شد

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش از ممنوعیت ورود نیروهای غیر مرتبط به دوره پیش دبستانی خبرداد و گفت: بخشنامه ممنوعیت ورود نیروهایی که رشته تحصیلی غیر مرتبط با دوره پیش دبستانی دارند، به استان ها ابلاغ شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
رخساره فضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فرهنگی اظهارکرد: برای انسجام کاری در دوره پیش دبستانی باید نیروهایی جذب شوند که رشته تحصیلی آنان مرتبط بوده و هم ساختار نیروی انسانی حفظ شود.

وی گفت: تهیه بانک اطلاعات مربیان پیش دبستانی یکی از بخش های نظام جامع صلاحیت حرفه ای معلمان پیش دبستانی است.

فضلی افزود: هم اکنون در حال طراحی یک سامانه با همکاری دانشگاه فرهنگیان هستیم و نظام جامع صلاحیت حرفه ای معلمان پیش دبستانی نیز در دست طراحی است.

** تدوین نظام جامع صلاحیت حرفه ای معلمان پیش دبستانی
مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: تهیه بانک اطلاعات مربیان پیش دبستانی یکی از بخش های مهم این دوره است که برای بهره برداری مطلوبتر از اطلاعات مرتبط بطور مستقیم با سامانه دانشگاه فرهنگیان لینک خواهد شد.

وی اضافه کرد: گام دوم تعیین سطح مربیان پیش دبستانی به لحاظ توانمندی ، نگرش و رشته تحصیلی آنان است و بر این اساس سه سطح برای مربیان پیش بینی شده که باید این سطوح را بگذرانند.

فضلی همچنین از اعطای مدرک داخلی و بین المللی به مربیانی که در کلاس های دوره پیش دبستانی از طریق دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند ، خبرداد. 

بنابراین گزارش هم اکنون بالغ بر 550 هزار نوآموز مراکز پیش دبستانی در 16 هزار مدرسه حضور دارند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین