کد خبر: ۳۲۸۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸

هشدار سازمان هواشناسی برای افت شدید دما/ هوا تا ۱۵ درجه سردتر می شود

سازمان هواشناسی در اخطاریه ای، نسبت به کاهش شدید دما تا ۱۵ درجه در برخی مناطق ایران هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز : در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است؛ پیرو اخطاریه شماره 39 روز جمعه 94/08/08 به اطلاع می رساند که از امشب و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با تقویت بیشتر جریانهای شمالی و ریزش هوای سرد، کاهش دما در نیمه شمالی کشور حدود 5 تا 10 درجه و در شمال شرق کشور حدود 8 تا 12 درجه برآورد می شود. به همین دلیل بکارگیری سازوکار و اقدامات لازم در مصرف حاملهای انرژی در مناطق یاد شده توصیه می شود.

البته احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر، از کاهش 8 تا 15 درجه‌ای دما در شمال شرق کشور و بارش برف و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور خبر داده است.

روز جمعه سازمان هواشناسی در اخطاریه شماره 39 نوشت: با کاهش ابرناکی از غرب دمای هوا امشب (جمعه) در استانهای غرب کشور، در مرکز از اواخر شنبه و در شمال شرق از اواخر یکشنبه افت قابل توجه دما بین 5 تا 10 درجه پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور درباره بارندگی هم گفته است: روزهای یکشنبه و دوشنبه از شدت فعالیت سامانه در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی کاسته می‌شود ولی درسواحل دریای خزر، بویژه در سواحل مرکزی و غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق برخی مناطق مرکزی و شرق و جنوب شرق و به صورت پراکنده در شمال غرب کشور بارش‌ها ادامه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین