کد خبر: ۳۲۸۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱

غرفه ایران برنده جایزه نقره اکسپو 2015 میلان شد

نمایشگاه اکسپو 2015 میلان با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» پس از شش ماه فعالیت، مراسم، کنفرانس، نمایش، کارگاه آموزشی، مذاکره، بحث و مناظره و کنسرت، امشب در حالی به کار خود پایان می دهد که غرفه ایران از نظر تجهیزات داخلی برنده جایزه نقره شد.
آفتاب‌‌نیوز : نمایشگاه بین المللی اکسپو 2015 میلان امشب ساعت 18 به وقت محلی (20:30 به وقت تهران) طی مراسمی با حضور سرجو ماتارلا رییس جمهور ایتالیا به کار خود خاتمه می دهد و پرچم اکسپو به آستانه پایتخت قزاقستان و دبی ، دو شهر میزبان اکسپو در سال های2017 و 2020 تحویل داده می شود.

اکسپوی میلان که از روز 11 اردیبهشت ماه با شعار «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» آغاز شده بود امروز در حالی پایان می یابد که بیش از 21 میلیون نفر از آن در طول 183 روز بازدید کردند.
غرفه ایران نیز در این رویداد اقتصادی میزبان حدود چهار میلیون نفر بوده است. در طول فعالیت اکسپو همچنین 60 تن از سران دولت ها از آن بازدید به عمل آوردند. پرجمعیت ترین روز این نمایشگاه، روز 10 اکتبر با بیش از 272 هزار بازدیدکننده اعلام شده است.

یک هیات داوری انتخاب شده از سوی اکسپو، جوایزی را به بهترین غرفه ها اعطا کرد. این جوایز در بخش های مختلف از توسعه موضوع نمایشگاه تا معماری، از نوع بازدید کننده تا بهترین راه حل برای محیط زیست و از آموزش عمومی تا ترویج ارزش های اکسپو در نظر گرفته شده اند.
جوایز اکسپو بر اساس سه نوع غرفه اعطا شدند: 1- غرفه های ساخته شده توسط کشورهای شرکت کننده با مساحتی کمتر از 2 هزارمتر مربع، 2- غرفه های ساخته شده توسط کشورهای شرکت کننده با مساحتی بیش از 2 هزار متر مربع، 3- غرفه های موسوم به کلاستر.

جایزه طلا در بخش غرفه های ساخته شده توسط کشورهای شرکت کننده با مساحت بیش از دو هزار متر مربع به ژاپن در طراحی غرفه اعطا شد و غرفه های کره و روسیه جوایز دوم و سوم را دریافت کردند.

آلمان نیز جایزه نخست را برای توسعه موضوع اکسپو گرفت و به دنبال آن آنگولا و قراقستان جوایز بعدی را دریافت کرده و فرانسه نیز از نظر معماری غرفه جایزه نخست را گرفت و پس از آن بحرین و چین جوایز بعدی را دریافت کردند.

در بخش غرفه های ساخته شده توسط کشورهای شرکت کننده با مساحتی کمتر از 2 هزار متر مربع، اتریش جایزه نخست را گرفت و جمهوری اسلامی ایران برنده جایزه دوم از نظر تجهیزات داخلی شد و جایزه سوم به استونی اعطا شد .

واتیکان برنده جایزه طلا برای توسعه موضوع اکسپو شد و به دنبال آن موناکو و ایرلند جوایز نقره و برنز گرفتند. انگلیس نیز از نظر معماری جایزه نخست را گرفت و شیلی و جمهوری چک جوایز دوم و سوم را دریافت کردند.

در بخش موسوم به 'کلاستر' مونته نگرو جایزه نخست را از نظر بخش داخلی و ونزوئلا و گابون به ترتیب جایزه دوم و سوم را برای ارزش های اموزشی دریافت کردند . الجزایر جایزه نخست را در باره توسعه موضوع اکسپو و کولومبیا و مائوریتانی جوایز دوم و سوم رادریافت کردند.
این درحالی است که به کشورهایی مانند امارات متحده عربی که در سال 2020 میزبان اکسپو خواهد بود و یا سوییس که به ظاهر امکان دریافت جایزه را داشتند، جایزه ای اعطا نشد.
اکسپو، رویدادی فرهنگی - تجاری است که بر روی غذا، معماری، طراحی، طبیعت، نمایش، سنت ها و آینده متمرکز شده و فرصتی برای تامل و بحث در خصوص تلاش کشورهای مختلف جهان برای یافتن راه حل هایی برای تناقضات جهان در زمینه تغذیه، انرژی و محیط زیست است که هر پنج سال یک بار در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، بیش از 140 کشور شرکت کننده در این رویداد مهم بین المللی از جمله جمهوری اسلامی ایران، هرکدام برای آشنا کردن بازدیدکنندگان با تاریخ و سنت های خود در زمینه غذا، انرژی و محیط زیست، غرفه های خود را به شکل های مدرن و سنتی طراحی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین