کد خبر: ۳۲۸۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

جنگ استودیوها بر سر «جیمز باند جدید»

دنیل کریگ ممکن است تنها کسی نباشد که از مجموعه «جیمز باند» خداحافظی می‌کند، جنگ استودیوها از حالا برای مامور MI6 آغاز شده است و تهیه کنندگان فیلم های قبلی هم صندلی خود را لرزان می بینند.
آفتاب‌‌نیوز : اکران های افتتاحیه فیلم «اسپکتر» جدیدترین فیلم از مجموعه «جیمز باند» آغاز شده است. از آنجایی که ساخته جدید سم مندس آخرین فیلم از قرارداد کمپانی های مترو گلدوین مه یر و سونی پیکچرز محسوب می شود خیلی از استودیوهای بزرگ هالیوودی جنگ برای تصاحب جای سونی را آغاز کرده اند. به طور دقیق تر ماجرا به این صورت است که کمپانی مترو گلدوین مه یر یا ام جی ام، مالک حقوق مجموعه «جیمز باند» و تمام کاراکترهای آن است. کمپانی دومی که با این شرکت قرارداد می بندد، می تواند حق پخش فیلم را بر عهده بگیرد که قراردادی نسبتاً کم ریسک و سود ده است. در چهار فیلم آخر سونی این مسئولیت را بر عهده داشته اما قراردادش با ام جی ام در حال پایان یافتن است و حالا استودیوهای دیگر قصد دارند با قراردادهای سرسام آور حق پخش «جیمز باند» را به خودشان اختصاص دهند.

در این بین فعلا بالاترین شانس را برادران وارنر دارد. از طرفی کمپانی های مترو گلدوین مه یر و برادران وارنر سابقه همکاری های بزرگ با یکدیگر را بر سر سه گانه های به شدت موفق (از نظر مالی) «هابیت» به کارگردانی پیتر جکسون دارند. از طرف دیگر صحبت های پشت پرده و پیشنهاداتی که از گوشه و کنار و فعلا بیشتر به صورت شایعه شنیده می شود کفه را به سمت وارنر سنگین تر می کند. به عنوان مثال شنیده می شود برادران وارنر پیشنهاد داده که در صورت قرارداد با ام جی ام، کریستوفر نولان کارگردان جیمز باند های بعدی خواهد بود.

اما از سوی دیگر دو کمپانی فاکس قرن بیستم و پارامونت هم هستند که سال 2010 مترو گلدوین مه یر را از ورشکستگی نجات دادند و حالا توقع دارند این کمپانی برای ساخت جیمز باند های بعدیش هم سراغ آنها برود. با وجود همه این ها گزینه سومی هم در کار است: مترو گلدوین مه یر خودش بازوی پخشش را تاسیس کند و همه کارها را بر عهده بگیرد که کارشناسان آن را در موقعیت کنونی بعید می دانند.

شنیده می شود کمپانی سونی الان در شرایطی به سر نمی برد که بتواند با بزرگانی مثل برادران وارنر رقابت کند. در آمدزایی ژاپنی ها در سال های اخیر اصلا به خوبی وارنر، یونیورسال و فاکس نبوده که همین موضوع دست سونی را پایین تر قرار می دهد.

به گزارش تسنیم، به نظر می رسد هر کمپانی که بتواند قرارداد با مترو گلدوین مه یر را در اختیار گیرد، دوست دارد تاثیر خودش را بر مجموعه جیمز باند بگذارد و شاید همین مسئله باعث شود علیرغم داشتن قرارداد، این آخرین فیلم دنیل کریگ در نقش مامور 007 ام آی شش باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین