کد خبر: ۳۲۸۲۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
پایان جنجال ها درباره یک برند

مدیرعامل شرکت کی اف سی حلال: نماینده کمپانی ترکیه ای هستیم/ ریالی به آمریکا نمی رود

سهام داران کی اف سی حلال ترکیه مسلمان هستند و اساساً با هدف فرانچایز در کشورهای اسلامی این کمپانی را تشکیل داده اند. ما هم از یک سو نیاز داشتیم به دانش و تکنولوژی فرانچایز که بسیار کارآفرین است و می تواند ارز آوری بالا و اشتغال زیادی برای کشور ما داشته باشد و از سوی دیگر نمی خواستیم با کی اف سی به عنوان یک برند آمریکایی کار کنیم .
آفتاب‌‌نیوز : طی هفته های اخیر بحث های متفاوتی درباره ورود یا عدم ورود برخی برندهای مشهور خارجی از جمله کی اف سی مطرح شده است . از یک سو عده ای ادعا کردند مجوز دارند و از سوی دیگر مقامات وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرده اند که به کی اف سی و مک دونالد مجوز نداده اند.
اما درباره کی اف سی داستان متفاوت است و هر دو طرف ماجرا درست گفته اند . هم مقامات وزارت بازرگانی درست گفته اند که مجوز نداده اند و هم صاحبان شرکت کی اف سی حلال.

واقعیت این است که کی اف سی حلال یک شرکت ترکیه ای است  که در ایران نمایندگی رسمی اعطا کرده است و نمایندگان این کمپانی پس از کسب مجوزهای اولیه در اسفندماه سال گذشته شرکت خود را با نام کی اف سی حلال ایرانیان در ایران به ثبت رسانده اند و وزارت صنعت نیز به این شرکت مجوز فعالیت داده و اتاق اصناف نیز پروانه کسب صادر کرده است.
 
مدیرعامل شرکت کی اف سی حلال: نماینده کمپانی ترکیه ای هستیم/ ریالی به آمریکا نمی رود

این در حالی است که همه سرو صداها درباره کی اف سی و ورود یا عدم ورود آنها مربوط به برند آمریکایی کی اف سی بوده است که هر چند شرکت مذکور تمایل به فعالیت در ایران دارد اما در ایران شرایط مناسبی برای آغاز فعالیت این کمپانی وجود ندارد.

عباس پازوکی مدیرعامل شرکت کی اف سی حلال ضمن تایید هویت ترکیه ای شرکت مادر گفت : آنچه مسلم است سهام داران کی اف سی حلال ترکیه مسلمان هستند و اساساً با هدف فرانچایز در کشورهای اسلامی این کمپانی را تشکیل داده اند. ما هم از یک سو نیاز داشتیم به دانش و تکنولوژی فرانچایز که بسیار کارآفرین است و می تواند ارز آوری بالا و اشتغال زیادی برای کشور ما داشته باشد و  از سوی دیگر نمی خواستیم با کی اف سی به عنوان یک برند آمریکایی کار کنیم . هم به دلیل قوانین و محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد و هم اینکه ما هم به عنوان یک ایرانی مسلمان تمایل داریم با کمپانی ای کار کنیم که مسلمان باشند و برای مسلمانان دنیا برنامه داشته باشند.

مدیرعامل کی اف سی حلال در ادامه افزود : ما می توانیم در عرض دو سال بیش از بیست هزار شغل ایجاد کنیم بدون اینکه یک ریال بابت فرانچایز به آمریکایی ها بدهیم.

مدیرعامل شرکت کی اف سی حلال: نماینده کمپانی ترکیه ای هستیم/ ریالی به آمریکا نمی رود

پازوکی با تشکر از سیاست های رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ما توقع داریم که دولت مردان و نمایندگان مجلس این سیاست ها را به عنوان راهگشا ترین راهبرد اقتصادی کشور در نظر بگیرند و نص فرامین رهبری انقلاب قدم بردارند تا انشاالله به سرعت بتوانیم به چشم انداز مورد نظر دست یابیم .

وی با هشدار نسبت به فعالیت برندهای تقلبی آمریکایی در ایران اظهار داشت : بنده قبلا هم در این زمینه هشدار داده ام که تحت این عنوان کلاهبرداری های بزرگی صورت گرفته و پرونده هایی در قوه قضائیه تشکیل و منجر به صدور حکم شده است . از سوی دیگر ما همین تکنولوژی فرانچایز و همه تجهیزات و امکانات آن را وارد کشور کرده ایم و اساساً نیازی نداریم به آمریکایی در این حوزه . چرا که فعالیت آمریکایی ها حتما باعث خروج ارز از کشور به مقصد آمریکا می شود در حالی که این موضوع هیچ توجیه منطقی ، عقلانی و اقتصادی هم ندارد . اگر مردم واقعا دنبال مرغ سوخاری واقعی در ایران هستند ما همین را برایشان با بهترین کیفیت ، متدها و تجهیزات و دانشی که از کشور ترکیه وارد کشور شده است برای شان عرضه خواهیم کرد . صاحبان سرمایه نیز می توانند در این کار سرمایه گذاری کنند و با خیال راحت و امنیت کامل بدون هیچ نگرانی سرمایه گذاری کنند و مطمئن باشند که این یک سرمایه گذاری سودآور و بدون ریسک است . 

مدیرعامل شرکت کی اف سی حلال در پایان ضمن تشکر از مقامات دولتی و انتظامی در همکاری و همراهی با این شرکت خواستار رفع موانع اقتصاد مقاومتی در کشور شد و اظهار داشت : ما به عنوان یک شرکت خصوصی این تعهد را به ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی می دهیم که به سرعت به اهداف مد نظر در حوزه کاری خودمان دست یابیم و در عین حال فرهنگ اسلامی و ایرانی خودمان را بسط دهیم . ما اولین رستوران هستیم که ضمیمه فرهنگی داریم و در داخل رستوران های خود مردم را به مطالعه ، صرفه جویی در مصرف آب ، جدی گرفتن مشکل آلودی هوا ، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و بسیاری دیگر از مسائل مهم کشور تشویق می کنیم و امیدواریم در عمل بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی و داشتن ضمایم فرهنگی در کارهای اقتصادی موفق باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
0
3
مگه کوکا و پپسی آمریکایی نیستن ؟ پس چطور به اونها مجوز فعالیت دادن ؟ ضمناً مگه چه اشکالی داره که این شرکتها در کشور سرمایه گذاری کنن و یک عده جوان در این شرکتها مشغول به کار بشن ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین