کد خبر: ۳۲۸۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

کمکهای خیریه کاندیداهای انتخاباتی ممنوع شد

بر اساس تصویب مجلس خرید و فروش مستقیم و غیرمستقیم رأی و کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اماکن عمومی جرم انتخاباتی محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : بر اساس تصویب مجلس خرید و فروش مستقیم و غیرمستقیم رأی و کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اماکن عمومی جرم انتخاباتی محسوب می‌شود.

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی گزارش کمیسیون شوراها درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس مصوب کردند که هرگونه اقدام به خرید و فروش مستقیم و غیرمستقیم رأی، توزیع اقلام و لوازمی که برای پذیرنده جنبه انتفاعی داشته باشد و همچنین کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص، اماکن عمومی و مذهبی و هیات‌ها و امور خیریه بعد از ثبت‌نام در انتخابات جرم محسوب می‌شود.

همچنین نمایندگان مصوب کردند که ملاک محاسبه سن اشخاص برای ثبت‌نام در انتخابات بر اساس تاریخ تولد ثبت شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه‌های ذیربط به استثناء محاکم قضایی ملاک عمل نیست.

بر اساس گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این طرح نمایندگان مجلس موافقت کردند که هیأت نظارت استان موظف است رأساً یا از طریق نمایندگان خود توضیحات و اظهارات داوطلبانی که صلاحیتشان رد شده یا رد می‌شود و یا احراز نگردیده است را تا 20 روز استماع نماید. این قانون پس از تصویب لازم‌الاجراست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین