کد خبر: ۳۲۸۳۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

عضو کمیسیون نظارت بر صداوسیما خبر داد: بازرسان ویژه در راه صداوسیما

یک عضو کمیته نظارت بر صداوسیما از تشکیل یک تیم بازرسی ویژه برای بررسی عملکرد صداوسیما پس از مناقشات سیاسی اخیر درباره عملکرد پرانتقاد و جانبدارانه این رسانه در ماجرای تصویب برجام در مجلس خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه فرهیختگان با انتشار گزارشی در این باره نوشت:
 
قوه نظارتی بالاخره از گزینه احضار استفاده کرد. محمد سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما امروز در فراکسیون رهروان ولایت حاضر می‌شود؛ آن هم در جلسه‌ای با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس که تازه از سفر قم و ملاقات با مراجع تقلید بازگشته است.

این روزها بیش از همیشه صداوسیما در معرض موج انتقادات است؛ عملکرد یک‌سویه‌ای که از یک طرف صدای مقامات را درآورده و از طرف دیگر حتی برخی مراجع تقلید را به واکنش انتقادی واداشته است. یک‌جانبه‌گرایی‌هایی که در روزهای اخیر حتی واکنش صریح آیت‌الله ناصر مکام‌شیرازی را در پی داشت.

موضوعی که برای آن کمیسیون ویژه تشکیل شد، اما به اعتقاد کارشناسان جانبداری برخی از اعضای آن از صداوسیما موجبات دودستگی در مجلس و حتی فضای سیاسی شد.  عملکرد این سازمان تنها مورد انتقاد نمایندگان یا بر سر برجام نیست. پیش از این نیز بارها از طرف دولت انتقادهایی از این دست بوده و حتی عملکرد صداوسیما آن را نشان داده است؛ در قضیه برجام یا مذاکرات یا حتی سخنرانی‌ها و نشست‌های تلویزیونی و خبری اعضای دولت. اما حالا که انتقادات به مجلس رسیده به نظر می‌آید نمایندگان تصمیم به حسابرسی اساسی دارند.

 منصور حقیقت‌پور عضو فراکسیون رهروان اما با صراحت بیشتری تهدید به تحقیق‌وتفحص در این سازمان کرده است. او به «ایلنا» خبر داد که «اگر مسئولان صداوسیما پس از جلسه (امروز مجلس) تغییری در نوع رویکرد رسانه‌ملی اعمال نکنند، نمایندگان مجلس به ابزارهای نظارتی خود متوسل می‌شوند و بحث تحقیق‌وتفحص از این سازمان یا تجدیدنظر در تخصیص بودجه به آن را مورد توجه قرار می‌دهند.» حقیقت‌پور تاکید کرد: «صداوسیما در موضوع برجام با اخبار و مطالبی که منعکس و منتشر کرد، سیاست‌های کلی نظام را زیر پا گذاشت و این سیاست‌ها را برنتابید.»

  به دفتر مقام معظم رهبری ارجاع می‌دهیم

سیدرمضان شجاعی‌کیاسری، عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما هم درباره حضور سرافزار در فراکسیون متبوعش به «فرهیختگان» گفت: «دعوت در فراکسیون رهروان برای پاسخگویی به برخی شبهات است. عملکرد صداوسیما به‌خصوص در بحث نحوه پرداخت به برجام، رفتارهای دوگانه‌ای که در این‌باره داشته و همچنین نسبت به نمایندگان و پرداخت موضوعات مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و باید پاسخگوی آن عملکرد باشد.»

 او اما درباره جلسه دیروز عصر شورای نظارت هم تاکید می‌کند که شکایت از صداوسیما تنها مربوط به مجلس نیست، بلکه قوه‌مجریه و قوه‌قضائیه هم شکایت‌هایی را به شورا ارجاع داده‌اند که در حال بررسی است. شجاعی‌کیاسری افزود: «امروز در شورا بحث نحوه پرداخت صداوسیما در برنامه‌سازی‌ها نسبت به قوای سه‌گانه و به‌ویژه در زمینه سیاسی مطرح بود. رسانه‌ ملی، به‌ویژه در شبکه ‌خبر گاهی عملکردی همراه با توهین و افترا دارد که اینها در شأن و قامت رسانه ‌ملی نیست. این رسانه‌ باید تلاش کند تا این‌گونه شائبه‌ها به وجود نیاید.»

 نائب‌رئیس شورای نظارت همچنین عنوان کرد: «شورای نظارت مصوبه‌ای تصویب کرد که آقای پیمان جبلی، معاون خبر این سازمان برای هفته آینده حضور یابد و درباره شکایاتی که از طرف قوای سه‌گانه طرح شده پاسخگو باشد.»

 او همچنین درباره ضمانت اجرای این سازمان درباره عملکرد اخیرش تاکید کرد: «شورای نظارت بر اساس وظیفه عمل می‌کند و تذکرات لازم را می‌دهد. اگر لازم شود نتایج را به دفتر مقام معظم رهبری ارجاع خواهد داد.»

  شجاعی‌کیاسری همچنین درباره برخی تخلفاتی که مطرح می‌شود در سازمان صداوسیما وجود دارد، بیان کرد: «قرار شده تا بر اساس قانون «تیم ویژه بازرسی» هفته آینده تعیین شود و یکی، دو ماه در صداوسیما مستقر شوند و تخلفات بخش‌های مختلف را به شورای نظارت اعلام کنند.» باید دید در جلسه امروز صبح فراکسیون رهروان ولایت که فراکسیون اکثریت در مجلس است، سرافراز چگونه شنونده انتقادات خواهد بود. همچنین این جلسه و انتقادات مقامات و مراجع تقلید چه تاثیری در عملکرد آینده این سازمان خواهد داشت. هرچند حالا دیگر قضیه برجام به پسابرجام تبدیل شده است و مسلما شرایط متفاوتی را می‌طلبد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
0
0
صدا و سيما از چاله در آمد و به چاه افتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
0
0
این بنده خدا اگه بلد بود افزایش حقوق فروردین واردیبهشت بازنشستگان صدا وسیما را که باسیلی چهره خودشان راسرخ نگاه داشته اند پرداخت میکرد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین