کد خبر: ۳۲۸۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

حاشیه های دادگاه پنجم بابک زنجانی

پنجمین جلسه دادگاه بابک زنجانی با حاشیه هایی همراه بود که گاهی حاضرین را به خنده وا می داشت.
آفتاب‌‌نیوز : پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی همچون روزهای گذشته با حاشیه هایی همراه بود. خبرنگاران اجازه ورود تلفن همراه به داخل دادگاه را نداشته و تا پایان جلسه رسیدگی به دادگاه حق خروج نداشتند و اگر بیرون می آمدند دیگر نمی توانستند وارد دادگاه شوند.

به گزارش مهر، قبل از آغاز جلسه دادگاه خواهران بابک زنجانی با همسر آقای "ش" خوش و بش می کردند و عکاسانی که برای اولین بار مجوز حضور در دادگاه را داشتند پشت نوار قرمز رنگ به صف ایستاده تا لحظه ورود متهم و قاضی را ثبت کنند.

عکاسی از خانواده آقای ش موجب شد تا همسر متهم اعتراض کند و روابط عمومی قوه قضائیه از عکاسان خواست تا تصاویر مرتبط با خانواده متهمان را حذف کنند.

ساعت ۸:۵۰ دقیقه بابک زنجانی با همان لباس های زندان و تی شرت که بر تن داشت همراه با چندین پوشه و نامه وارد دادگاه شد.

در ادامه دفاعیات متهم باز هم خطاب به قاضی گفت: خسته نشدید؟ و به نوعی می خواست فضای دادگاه را کمی لطیف تر کند.

در ادامه دادگاه وقتی بابک زنجانی خطاب به بانک مسکن گفت: من حقم را از شما می گیرم و حتی اگر زورم در ایران به شما نرسید در خارج از کشور پولتان را برمی دارم وکیل بانک مسکن اعتراض کرد و بابک زنجانی گفت: خب چی؟ مگه دروغ می گم؟ طلبکار هم شدید؟ پولم را بدهید.

بابک زنجانی در این جلسه دادگاه چندین بار تکرار کرد که ایران به ۷ کشور دنیا می تواند نفت بدهد اما به جای پولش باید کالا وارد کند و به کشور چین اشاره کرد و گفت: ما هم به جای پولمان سنگ پا و سنگ قبر وارد می کنیم. حالا می تواند ۵ دلار به این بانک ها پول بدهید.

روایت بابک زنجانی در مورد پولی که بانک مسکن داده بود و برنگشت هم جالب بود. او گفت: پنجشنبه بانک ها تا ظهر باز هستند، اما چون کیش بانک ها تا ۵ بعدازظهر باز است، ساعت ۱۲:۳۰ ظهر با هواپیما به کیش رفتم و از طریق بانک ملت ۶۷ میلیون یورو پولم را نقد کردم و باز هم بانک مسکن شعبه ونوس به حساب یک شرکت خاص ریختم. گفتم پول من را کی می‌دهید گفتند تا هفته دیگر و من سه ماه تماس می‌گرفتم، اما گوشی من را برنداشتند و بعد گفتند جایش به شما ملک می‌دهیم، اما سند آن را هم ندادند. حالا آمده‌اند می‌گویند فردی به نام آقای (ک) از اداره بین‌الملل ۶۵ میلیون یورو به زنجانی پول داده و زنجانی آن را به ما داده است و خودشان را طلبکار کردند، در حالی که آن بنده خدا در عمرش ۶۵ میلیون یورو یکجا ندیده بود، شاید هم دیده بود.... بعد خندید و گفت: یهو نگویید توهین کردم... قاضی لبخند زد ...

وقتی قاضی وقت تنفس داد بابک زنجانی را از درب اول دادگاه خارج کردند که در هنگام عبور خطاب به خبرنگار مهر لبخند زد و گفت: سلام ... مخلصیم! و بعد با لبخند عبور کرد!

زنجانی در این جلسه دادگاه تلاش کرد سوئیفت؛ MT و فارکس را برای دادگاه و حاضران و رسانه ها جا بیندازد اما فعلا نماینده دادستان تنها یادداشت می کند تا وقتی که به او اجازه داده شود تا در مورد اظهارات زنجانی پاسخ دهد.

کلاسه ۱۹۴۸۱۹۲ دادگاه انقلاب در حالی مراحل دفاع متهم را طی کرد که وکیل بابک زنجانی با تکان دادن سر دفاعیات شمرده شمرده موکلش را تایید می کند و از رسانه ها می خواهد تا همه را مو به مو پوشش دهند اما وکلای بانک مسکن زیاد تمایلی به مصاحبه نشان نمی دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین