کد خبر: ۳۲۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

سخنگوی ارتش یمن: ادعای پایان جنگ در یمن، دروغ و فریب سعودی هاست

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز دوشنبه به نقل از شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن، ادعاهای مقام های عربستانی مبنی بر نزدیک بودن پایان جنگ در یمن را دروغ و فریب افکار عمومی توصیف کرد.
آفتاب‌‌نیوز : شرف لقمان، سخنان عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در مورد نزدیک بودن زمان پایان عملیات طوفان قاطعیت در یمن را گمراه کننده و فریبکارانه دانست.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان هفته گذشته در نشست خبری با همتای انگلیسی خود از نزدیک بودن زمان پایان جنگ در یمن خبر داده بود.

این در حالی است که رسانه های خبری امارات و عربستان که از فعال ترین کشورهای ائتلاف حمله به یمن هستند بارها از آمادگی و اعزام نیروهای سودانی و مصری برای حمله قریب الوقوع به یمن و اشغال شهر تعز خبر داده اند.

سخنگوی ارتش یمن، هدف سعودی ها از اینگونه سخنان را نوعی فریب افکار عمومی دانست تا در سایه آن جنگ دیگری را به نمایندگی از اربابانشان و با همکاری کشورهای عرب هم پیمان خود و گروه های تروریستی مزدورانشان در سوریه، سنگال، سودان و غیره علیه یمن به راه بیاندازند.
لقمان افزود: مردم یمن فریب سخنان الجبیر را که رنگ و بوی صلح به خود گرفته نمی خورند و ما برای هر احتمالی آماده ایم؛ این رهبران کشورهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان هستند که احمقانه به ایجاد مشکلات و هرج و مرج و ضربه زدن به منافع و مصالح کشورهای همسایه خود و کشورهای عربی و اسلامی پرداخته و در جهت حفظ منافع رژیم صهیونیستی حرکت می کنند.
عربستان با تشکیل ائتلافی از 9 کشور عربی دیگر به جز عمان و با حمایت آمریکا از ششم فروردین، حملات هوایی، دریایی و زمینی را علیه نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز کرده و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.

دراثر این حملات تاکنون حدود 22هزار نفر از جمله زنان و کودکان یمنی شهید یا مجروح شده و میلیون ها نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

عربستان که ثروتمند ترین کشور عربی است با حمله به فقیرترین کشور عربی منطقه می خواهد عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن نیروهای مقاومت مردمی که امنیت شهرهای یمن را در اختیار دارند، جلوگیری کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین