کد خبر: ۳۲۸۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

آخرین آمار قربانیان و مصدومان سیل در 24 استان کشور

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به حادثه سیل و آب‌گرفتگی در 24 استان کشور از امدادرسانی به 14 هزار و 600 تن خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر ناصر چرخساز در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: از پنجم آبان‌ماه امسال تا پیش از ظهر امروز 24 استان کشور درگیر سیل و آب‌گرفتگی بودند که در این استان‌ها تیم‌های امدادی به 14 هزار و 600 تن امدادرسانی کرده و 1100 نفر نیز اسکان داده شده‌اند.

وی، استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، قزوین، همدان، گیلان، تهران، زنجان، فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، مرکزی، سمنان، مازندران، اردبیل، قم، کرمان، خراسان‌ جنوبی و خراسان رضوی را جزو 24 استان دچار سیل و آب‌گرفتگی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نیز امدادرسانی به هفت استان ایلام، خوزستان، لرستان، اصفهان، کرمان، مازندران و گیلان ادامه دارد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خسارات جانی ناشی از این حادثه گفت: تاکنون برابر آمارهای ما 9 تن در این حادثه فوت شده و 9 تن دیگر نیز دچار مصدومیت شده که پنج تن آنها به شکل سرپایی و 4 تن نیز به بیمارستان انتقال داده شدند.

به گفته چرخساز 1600 تن از امدادگران سازمان امداد و نجات در قالب 370 تیم در این عملیات حضور داشته‌اند. همچنین 200 چادر، 2600 تخته پتو، 300 شعله چراغ والور، قریب به 10 هزار قرص نان و حدود 4000 بطری آب معدنی و 2000 قوطی کنسرو میان آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از آماده‌باش تمام پایگاه‌های امداد و نجات در کشور خبر داد و گفت: به دنبال ادامه بارندگی‌ها، تمامی پایگاه‌های امداد و نجات در سراسر کشور در حالت آماده‌باش هستند، ضمن اینکه در 10 استانی که پیش‌بینی برف و کولاک شده بود، این آماده‌باش به شکل ویژه‌تری وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین