کد خبر: ۳۲۸۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

وکیل قلابی با 11 میلیارد تومان کلاهبرداری دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان از بازداشت فردی که توانسته بود با معرفی خود به عنوان وکیل، از صاحبان سرمایه در اصفهان و چندین استان کشور 11 میلیارد تومان کلاهبرداری کند ، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : سردار" عبدالرضا آقاخانی" گفت: در پی شکایت تعدادی از صاحبان سرمایه مبنی بر کلاهبرداری یک وکیل قلابی از آنان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که متهم توانسته با فریب و اغفال صاحبان سرمایه در استان های اصفهان ، چهارمحال و بختیاری و خوزستان ،خود را به عنوان فردی با نفوذ در دستگاه های دولتی معرفی و در ازای دریافت مبالغی از آنان وکالت نامه تام گرفته و تمام اموال و املاک و اسناد آنها را به نام خود منتقل و به این طریق 11 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

سردار آقاخانی خاطر نشان کرد: با مشخص شدن محل سکونت متهم فراری، موضوع دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار قرار گرفت که سرانجام با تلاش های صورت گرفته و اقدامات تخصصی و علمی این کلاهبردار حرفه ای دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متهم، 36 ساله و از میزان تحصیلات پایینی برخوردار است گفت: وی تنها در یک مورد توانسته بود با فریب یکی از صاحبان سرمایه وکالت تام برای فروش زمین او که 10 میلیارد تومان ارزش داشته دریافت کند و سپس ملک متعلق به وی را به نام خود منتقل و به فروش برساند.

سردار آقاخانی تصریح کرد: تا کنون 15 نفر از مالباختگان در این پرونده شناسایی شدند که با توجه به احتمال کلاهبرداری های بیشتر توسط متهم دستگیر شده ،تحقیقات در این خصوص ادامه دارد و کسانی که به این روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می توانند به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار استان اصفهان مراجعه کنند.

این مقام انتظامی به شهروندان در این زمینه هشدار داد و اظهار داشت: به عموم مردم به خصوص صاحبان سرمایه، کارخانجات و ... توصیه می کنیم بدون تحقیق و بررسی و نداشتن شناخت کافی به افراد غریبه اعتماد نکرده و به هیچ عنوان برای آنها وکالت تام ندهند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سردار آقاخانی بابیان اینکه کلاهبرداری با استفاده از عناوین و القاب متقلبانه و سوء استفاده از نام و منصب دستگاه های دولتی جرم است و برای آن مجازات سنگینی نیز تعیین شده گفت: این افراد مطمئن باشند که پلیس با استفاده از اشرافیت و تخصص بالای خود در مدت زمان کمی آنها را دستگیر و تحویل قانون خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین