کد خبر: ۳۲۸۵۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

عراقچی: تلاش برای رسیدن به اجرای کامل برجام با در نظر گرفتن تاکیدات رهبری تا 2 ماه آینده

معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با وزیر امور خارجه و سفیران در خارج از کشور گفت: افتخار داشتیم در ابتدای سمینار سفرا در خدمت مقام معظم رهبری باشیم و رهنمودهای ایشان را ملاک کار خود در سمینار سفرا قرار بدهیم.
آفتاب‌‌نیوز : سیدعباس عراقچی ضمن ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی در حرم مطهر ایشان، افزود: مقام معظم رهبری طبق معمول لطف و عنایت خود را نصیب ما کردند و اظهارات محبت‌آمیزی را در رابطه با امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده وشخص آقای محمدجواد ظریف مطرح ساختند. همچنین رهنمودهایی ارائه کردند و مسائلی در خصوص اصول سیاست خارجی، الزامات لازم و تذکرات مربوطه را در این دیدار مورد تاکید قرار دادند که بسیار اساسی و مهم بود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) وی با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری را ملاک کار خود قرار داده‌ایم و خواهیم داد، تصریح کرد: با توجه به اینکه دیدار با ایشان مفید و تأثیرگذار است، تلاش بر این است تا ظرف مدت دو ماه آینده به مرحله اجرایی کامل برجام با در نظر گرفتن الزامات مورد تاکید ایشان برسیم. از سوی دیگر، روند اجرایی شدن این مسأله آغاز شده است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند منطقه ما دچار چالش‌های متعدد است، مسلماً سیاست خارجی باید با یک نگاه راهبردی به این مسائل بپردازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین