کد خبر: ۳۲۸۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹

سردبیر روزنامه چینی به خاطر انتقاد از "جنگ ترور" پکن اخراج شد

به دنبال تصویب قوانین جدید سخت‌گیرانه که هرگونه انتقاد از سیاست‌های حزب حاکم کمونیست چین را غیرقانونی اعلام می‌کند، سردبیر یکی از روزنامه‌های چین به خاطر انتقاد از جنگ علیه ترور پکن اخراج شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه گاردین، ژائو شینوی، سردبیر روزنامه دولتی "دیلی سین کیانگ" پس از آن از سمت خود برکنار و از حزب حاکم اخراج شد که در تحقیقات انجام شده به خاطر صحبت‌های نادرست و مخالفت‌ علنی با سیاست دولت گناهکار شناخته شد.

آژانس رسمی سرویس خبری چین امروز (دوشنبه) گزارش داد: سخنان و عملکرد این سردبیر سابق ضد تلاش‌های دولت برای جلوگیری از افراط گرایی مذهبی و تروریسم بوده است.

در سین کیانگ، منطقه‌ای واقع در غرب چین سرکوب مخالفان شدت گرفته است.

در این گزارش آمده است: ژائو که در سال 1984 میلادی به حزب کمونیست پیوست و در سال 2011 میلادی سردبیر این روزنامه شد، همچنین رشوه گرفته، بودجه دولتی را هدر داده و به خطاهایی که در سازمانش رخ می‌داده توجهی نکرده است.

برکناری ژائو از کار و حزب کمونیست یک هفته پس از آن صورت گرفت که پکن قوانین جدیدی را اعلام کرد که براساس آن اعضای حزب کمونیست از ابراز اظهارات بی پایه و اساس در خصوص سیاست‌های ملی منع می‌شوند.

به گزارش ایسنا، روزنامه دولتی "گلوبال تایمز" نوشت: افرادی که به طور غیر مسئولانه درباره سیاست‌های ملی اظهارنظر می‌کنند و یا افرادی که ملت، حزب حاکم و رهبران دولت را بدنام کرده یا تاریخ ملت و حزب را تحریف می‌کنند، مجازات خواهند شد. اعضای حزب کمونیست نیز که آزادانه تصمیم بگیرند و درباره مسائلی که هیچ ربطی به آن‌ها ندارد همچون مسائلی که کمیته مرکزی حزب کمونیست باید درباره آن‌ها تصمیم‌گیری کند، اظهارنظر کنند، تنبیه خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین