کد خبر: ۳۲۸۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

یونسی: هیچ جریان همسو با داعش در ایران وجود ندارد

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: هیچ گونه جریان همسو با داعش در بین تشیع و تسنن و نیز سایر فرقه ها در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی روز سه شنبه در سفر به زاهدان در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتقادات دینی قوی مردم سیستان و بلوچستان یکی از دلایل زندگی مسالمت آمیز و متحد بین آنان است که اساس این اعتقاد ایمان مردم استان به اهل بیت و سنت پیامبر(ص) است.

وی ادامه داد: رجوع به اسلام ناب از طریق اهل بیت و قرآن مهم ترین عامل انسجام جوامع اسلامی است و در صورتی که افراد از این دو اصل پیروی نکنند گرفتار افراط و تفریط می شوند.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی افزود: رجوع به قرآن و اهل بیت از عوامل اصلی جلوگیری از اختلاف بین مسلمانان است.

حجت الاسلام و المسلمین یونسی خاطر نشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که هرگونه اختلاف و دشمنی بین مسلمانان بر خلاف سنت پیامبر عظیم الشان اسلام است.

وی با اشاره به سفر یک روزه خود به سیستان و بلوچستان گفت: هدف اصلی این سفر شرکت در همایش قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا از دیدگاه اهل سنت است که در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار می شود.

وی ادامه داد: برگزاری همایش نهضت عاشورایی با توجه به مقدس بودن امام حسین (ع) از دیدگاه تمام فرقه ها و مذهب ها و محوریت داشتن این امام بزرگوار برای امت اسلام حرکت خوبی است.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) به تمام مسلمانان جهان تعلق دارد اما این امر در بین افراد آنگونه که باید شناخته شده نیست و برگزاری این گونه همایش ها می تواند در شناساندن نهضت عاشورایی حسینی به مسلمانان کمک کند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی صبح امروز وارد فرودگاه زاهدان شد و مورد استقبال مسئولان و روحانیون تشیع و تسنن استان قرار گرفت.

دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان، شرکت در نشست هم اندیشی فرهنگ، زبان و ادبیات و نیز حضور در همایش جایگاه امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت از برنامه های سفر یک روزه حجت الاسلام و المسلمین یونسی به استان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین