کد خبر: ۳۲۸۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲

مراجعه 17 هزار بیمار تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در 5 روز گذشته و در پی بارندگی در استان خوزستان، 17 هزار و 76 نفر در اثر مشکلات تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، بیش از 12 هزار نفر در اهواز مراجعه کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر اسماعیل ایدنی در نشست خبری که امروز (12 آبان ماه) جهت ارائه آخرین آمار مراجعه کنندگان با اختلال تنفسی و وضعیت درمانی آنها برگزار شد، اظهار کرد: از سال 92 و به دنبال اولین بارش پاییزی، با مشکلی به نام مراجعه بیماران با شرایط حاد اورژانس‌های بیمارستانی در استان خوزستان به ویژه در شهر اهواز مواجه هستیم که در سال 92، دو بار این پدیده اتفاق افتاد؛ در آن سال و با نخستین بارش‌ها نزدیک به 23 هزار مراجعه‌کننده با مشکلات تنفسی و در سال 93 نزدیک به 16 هزار مراجعه‌کننده در این زمینه داشته‌ایم.

وی افزود: در سال 93، شدت بیماری افزایش پیدا کرد اما شاهد کاهش گسترده آن بودیم یعنی حجم مراجعه کنندگان از نظر تعداد کمتر بود اما بیمارانی که نیاز به بستری در بخش‌های ویژه داشتند بسیار بالاتر بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در سال 93 حدود 80 بیمار بستری در بخش‌های ویژه داشتیم و حدود 800 نفر در بخش‌های معمولی، در صورتی که در سال 92 تعداد بیماران بستری شده در پی مشکلات تنفسی پس از بارندگی تقریبا 10 درصد این مقدار بود. امسال با وجود اینکه حجم مراجعه کنندگان بالاست ولی تعداد بیمارانی که نیاز به بستری در بخش‌های ویژه و حتی معمولی دارند، نسبت به سال 93 کمتر است.

ایدنی در پاسخ به سؤال چرایی متفاوت بودن تجویزهای پزشکان برای بیماران تنفسی مراجعه‌کننده پس از نخستین بارش، گفت: کار پزشکی مانند قضاوت است، همان طور که رییس قوه قضاییه نمی‌تواند به قضات دستور دهد که فلان حکم را دهید، در حیطه پزشکی هم این گونه است ولی پزشک در مقابل دارویی که تجویز می‌کند مسئولیت مدنی دارد و اگر بیمار وی، به خوبی درمان نشود، پزشک مسئول و پاسخگو خواهد بود.

وی تصریح کرد: طبق آمار به دست آمده، در اهواز 3 بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور از نظر حجم مراجعه‌کنندگان پس از اولین بارش پاییزی در رتبه‌های نخست قرار دارند، سپس بیمارستان امیرالمومنین و در رتبه پنجم نیز بیمارستان نفت قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: در 5 روز گذشته 17 هزار و 76 بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان خوزستان پذیرش شدند که 60 درصد آنها به صورت سرپایی درمان شده‌اند. از این تعداد مراجعه‌کننده، 12 هزار و 643 نفر در اهواز مراجعه کرده اند که 1550 نفر از بیماران اهوازی در بخش معمولی و 19 نفر در بخش‌های ویژه بستری شدند.

ایدنی با اشاره به اسیدی بودن یا نبودن بارش‌های اخیر گفت: به نظر می‌رسد شواهدی مبنی بر اسیدی بودن اولین بارش پاییزی در استان خوزستان وجود ندارد زیرا اسیدی بودن باران مستلزم تاثیر سوء بر بخش‌های مختلف بدن مانند پوست و حتی مرگ و میر حیوانات هم می‌شود و صرفا موجب مشکلات تنفسی نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: آماری در زمینه تعداد بیماران تنفسی خوزستان و روند بیماری آنان با توجه به آلودگی هوا نداریم. البته در حال حاضر مطالعاتی در زمینه آسم کودکان و بالغین در حال انجام است که نتایج آن تا 7 ماه آینده گزارش می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین