کد خبر: ۳۲۸۹۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

رزمایش مشترک هوایی روسیه و آمریکا برفراز سوریه

نیروی هوایی دو کشور روسیه و آمریکا برای پرهیز از برخوردهای مخاطره آمیز بر فراز آسمان سوریه، رزمایش مشترک هوایی برگزار کردند.
آفتاب‌‌نیوز : شبکه خبری روسی 'راشاتودی' روز چهارشنبه گزارش داد: این رزمایش مشترک ساعت 11 صبح روز سه شنبه به وقت مسکو ( 08:00 به وقت گرینویچ) بر فراز آسمان سوریه برگزار شد.

'آندری کارتاپولف' Andrey Kartapolov سخنگوی ستاد ارتش روسیه در این باره گفت، خدمه هوایی و نیروهای روسی و آمریکایی مستقر در زمین موارد اجتناب از برخوردهای خطر آفرین نظامی برفراز آسمان سوریه را درجریان برگزاری این رزمایش مشترک تمرین کردند.
برگزاری این رزمایش مشترک به دنبال یادداشت تفاهم واشنگتن و مسکو که هفته گذشته به امضا رسید، انجام شد.

به گزارش راشاتودی، اما 'جف دیویس' Jeff Davis سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آن را رزمایش مشترک بین روسیه و آمریکا ندانست و این عملیات را 'آزمایش ارتباطاتی' بین جنگنده های روسی و آمریکایی عنوان کرد.

آمریکا از عملیات هوایی روسیه در سوریه که ماه گذشته آغاز شده، ابراز نگرانی کرد و مدعی شد در چند مورد جنگنده های روسی مانورهای خطرناکی در نزدیکی جنگنده های آمریکایی انجام داده اند.

عملیات ائتلاف عربی- غربی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا در یک سال گذشته نتیجه ای در بر نداشته و در این مدت به گسترش نفوذ این گروه تروریستی در عراق و سوریه منجر شده است.

به گزارش سی.ان.ان هزینه حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در یک سال گذشته چهار میلیاردو 750میلیون دلار برآورد شده است.

روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته است.

روسیه اعلام کرده که این همکاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و برای اجرای قرارداد همکاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، در جریان عملیات هوایی این کشور در سوریه ظرف یک ماه گذشته بیش از دو هزار موضع تروریست ها به ویژه داعش منهدم شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین