کد خبر: ۳۲۸۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

درخواست سیسی از نخست‌وزیر انگلیس درباره لیبی

رئیس جمهوری مصر گفت که در دیدار با نخست‌وزیر انگلیس از وی خواهد خواست تا مأموریت نیمه‌تمام خود را در لیبی تکمیل کنند تا از تسلط افراطی‌ها بر این کشور جلوگیری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر هشدار داد که از زمان سرنگونی قذافی در لیبی که با همکاری ناتو (و انگلیس) محقق شد، لیبی در حال تبدیل شدن به «خطری است که همگی ما را تهدید می‌کند».

السیسی گفت که انگلیس و دیگر اعضای ناتو باید «به مردم لیبی و اقتصاد لیبی کمک کنند» و «مانع از انتقال پول و اسلحه» به سوی افراطی‌ها شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی‌تلگراف، وی گفت خواهان این است که انگلیس و دیگر کشورهای ناتو که در سرنگونی قذافی مشارکت داشته‌اند، به بازسازی لیبی و جلوگیری از تبدیل آن به یک دولت ناکام همچون سوریه کمک کنند.

رئیس جمهوری مصر گفت: «لیبی خطری است که همگی ما را تهدید می‌کند. اگر دولتی در آنجا نباشد، یک خلاء ایجاد می‌کند که در آن افراطی‌ها می‌توانند رشد کنند».

وی افزود: «این یک مأموریت است که کامل نشده است. آنچه که تاکنون رخ داده این است که لیبی بدون بدون یک دولت رها شده است، آن هم در زمانی که به بیشترین کمک ما نیاز دارد. ما هم‌اکنون در وضعیتی هستیم که خواسته مردم لیبی در گرو گروه‌های مسلح قرار دارد. ما باید از همه تلاش‌ها برای کمک به مردم لیبی و اقتصاد لیبی حمایت کنیم. ما باید جریان ارسال پول و سلاح و عناصر مسلح خارجی به سوی افراطی‌ها را متوقف کنیم. تمامی اعضا ناتو - شامل انگلیس - که در مأموریت سرنگون کردن قذافی مشارکت داشتند باید کمک‌های خود را ارائه کنند».

السیسی با انتقاد از محدود بودن واکنش نظامی غرب در مقابل داعش گفت: «نقشه افراطی‌گرایی و بی‌ثباتی نه در حال کوچک‌شدن که در حال گسترش است. ما باید اولویت‌های خود را بار دیگر ارزیابی کنیم».

وی همچنین ادعاها درباره اینکه یک اقدام تروریستی عامل سقوط هواپیمای مسافربری روسیه بر فراز شبه‌جزیره سینا بود را رد کرد.

رئیس جمهوری مصر گزارش‌های منتشره در مورد اینکه این هواپیما بر اثر شلیک موشک و یا انفجار بمب سرنگون شده است را محکوم کرده و آن را «گمانه‌زنی‌هایی بی‌اساس» توصیف کرد و گفت که هرگونه اظهار نظر در این رابطه «پیش از موعد بوده و مبتنی بر حقایق درست نیست».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین