کد خبر: ۳۲۹۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹

محسنی اژه‌ای: تکلیف پرونده‌های بزرگ زمین خواری بزودی مشخص می‌شود

وی به پرسش درباره شمار پرونده های زمین خواری و تجاوز به جنگل و منابع ملی طبیعی افراد خاص و مساحت کل آنها، پاسخ نداد.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون اول قوه قضاییه روز چهارشنبه گفت: دستگاه قضایی از دو سال پیش در حال رسیدگی به پرونده های مربوط به زمین خواری و تجاوز به زمین های کشاورزی و جنگل های کشور از سوی برخی افراد سودجوست و بزودی تکلیف آن مشخص می شود. 
 
«غلامحسین محسنی اژه ای» در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان آمل در گفت و گو با ایرنا افزود: دستگاه قضایی از دو سال پیش تاکنون به طور جدی پرونده های مربوط به زمین خواری، دریاخواری و تصرف به زمین های کشاورزی پیگیری کرده و در حال تکمیل اطلاعات پرونده های مربوط به این بخش است. 

وی به پرسش درباره شمار پرونده های زمین خواری و تجاوز به جنگل و منابع ملی طبیعی افراد خاص و مساحت کل آنها، پاسخ نداد. 

محسنی اژه ای تاکید کرد حفظ منابع طبیعی ضرورتی اساسی برای کمک به همه مردم است و گفت: ما عقیده نداریم که نباید از منابع طبیعی و جنگل استفاده کرد بلکه بهره گیری بهینه ای از آن ضرورت دارد. 

معاون اول قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد «دولت و مجموعه سازمان های ذیربط بتوانند برای استفاده از دریا و جنگل شرایط لازم را فراهم کنند تا همه مردم از این موهبت های طبیعی و خدادادی استفاده شایسته ای داشته باشند». 

محسنی اژه ای افزود: در این راستا قوه قضاییه نیز حمایت های لازم را انجام خواهد داد تا اگر کسانی به حق خود و مردم راضی نباشند و به تجاوز به زمین، کوه، جنگل، ساحل، حریم رودها و هر جای دیگر اقدام کنند، با آنان برخورد جدی و قضایی شود. 

وی اضافه کرد: اکنون برخورد با تعدی و تجاوز در دستور کار جدی دستگاه قضا قرار دارد و به یقین دادستان ها با همیاری دستگاه های اجرایی ذیربط جلو آن را می گیرند. 

محسنی اژه ای تصریح کرد: قوه قضاییه نهایت تلاش خود را در راستای رفع مسائل و مشکل های مردمی صورت داده و آماده تعامل و همکاری لازم با دستگاه های اجرایی است. 

وی یادآور شد: قوه قضاییه برای بهبود وضعیت معیشتی، رفاهی و امنیتی مردم آماده ارایه هر نوع کمک به دولت است و تلاش خواهد کرد از ظرفیت های خود در راستای بهبود امور استفاده کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین