کد خبر: ۳۲۹۱۶۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
هشدار رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس درباره اقدامات نابخردانه برخی جناح‌ها

خطرناک‌تر از نفوذ/ بازی دلواپسان با منافع ملی؛ از کاسبی"فتنه" و "تحریم" تا کاسبی"نفوذ"

"نباید خدای ناکرده برخی بخواهند از این کلمات و واژگان سوءاستفاده کنند و اینطور نباشد که از این پس با هرکس که مخالف هستیم، بخواهیم او را به نحوی متهم کرده و گروهی را به حاشیه برانیم."
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی-نماینده تهران گفت: نباید طوری شود که کلمه نفوذ هم مثل کلمه فتنه به صورت ابزاری برای به حاشیه راندن رقبای سیاسی و سرکوب منتقدان درآید.

به گزارش آفتاب، علي مطهري، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه خطر نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از ابتدای انقلاب وجود داشته و چیز تازه‌ای نیست، در پيامي در کانال تلگرامي خود نوشت: همان‌طور که از آغاز انقلاب اجازه نفوذ نداده‌ایم از این پس هم اجازه نخواهیم داد و این نیاز به عمل دارد نه شعار.

این نماینده مجلس با بیان اینکه "افرادی می‌خواهند کلمه نفوذ را مانند کلمه فتنه وسیله‌ای برای ایجاد خفقان کنند و کسانی را به این بهانه بازداشت و آزادی بیان را محدود کنند و البته مردم به آنها اجازه نخواهند داد."، نوشت: حیات سیاسی این افراد در گروی ایجاد محدودیتهاست و در فضای آزاد قادر به رقابت با رقبای خود نیستند، لذا صحبت از فتنه پس از برجام و فتنه چهارم به میان می‌آورند، در حالی که همه اینها خیالات شیطانی خود آنهاست و واقعیت ندارد.

به گزارش آفتاب، پیش از این نیز رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه رهنمود‌ها و نکاتی که رهبر معظم انقلاب مطرح می‌کنند٬ با هدف استحکام قدرت ملی و برای این است که ملت ایران در برابر نفوذ بیگانگان صف واحدی بوده و در برابر توطئه‌ها هوشیار و بیدار باشند، خاطرنشان کرد: نباید خدای ناکرده برخی بخواهند از این کلمات و واژگان سوءاستفاده کنند و اینطور نباشد که از این پس با هرکس که مخالف هستیم، بخواهیم او را به نحوی متهم کرده و گروهی را به حاشیه برانیم.

رییس‌‌جمهوری با اشاره به اینکه ملت ایران، ملتی بیدار و هوشیار است و تاریخ و تجربه این ملت، نشان داده که اینگونه اقدامات تأثیری معکوس خواهد داشت، گفته بود: مردم به درستی معنای نفوذ، استکبار و تاریخ و نحوه رفتار نادرست آمریکا با این کشور و ملت را می‌دانند و منافع ملی و آینده کشور را به خوبی تشخیص می‌دهند.

روحانی در ادامه اظهارات خود تاکید کرده بود: باید به‌طور واقعی و جدی با هر گونه نفوذ بیگانگان مبارزه کنیم و نباید عده‌ای با کلمه «نفوذ» بازی کنند.... امیدوارم همه جناح‌ها و نهاد‌ها به این نکات توجه داشته و واقعاً تلاش کنیم اگر رهبری انقلاب کلامی را عنوان می‌کنند به درستی آن را بفهمیم و پیاده کنیم و اجازه ندهیم افرادی از این کلمات در راستای منافع شخصی، گروهی و جناحی خود سوءاستفاده کنند. ‌البته مردم در این زمینه‌ها کاملاً هوشیار، بیدار، ناظر و متوجه هستند و به خوبی شرایط را رصد می‌کنند و در موقع لزوم مانند انتخابات، آگاهانه و با حضور گسترده نظر خود را اعلام می‌کنند.

به گزارش آفتاب، همچنین پیشتر، احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس در کانال تلگرامی خود یادداشتی را با عنوان «ملاحظه‌ای در حاشیه دستگیری چند خبرنگار» منتشر و نوشته بود: نفوذ ابعاد گسترده‌ای دارد. اینطور نیست که نفوذ منحصر در سیاست باشد....از این جهت رهبرانقلاب مساله نفوذ پس از برجام را بسیار جدی دانستند. اما باید مراقبت کرد نگرانی رهبری متوقف به تصمیمات شعاری و اقدامات سطحی در حوزه سیاست نشود. طی یکی دو شب گذشته اخباری مبنی بر دستگیری تعدادی از خبرنگاران به اتهام نفوذ منتشر شده است... حسب سابقه ای که پیشتر هم وجود داشته است نگرانم دغدغه مبنایی و عمیق رهبرانقلاب به اقدامات امنیتی و انتظامی خلاصه شود.

توکلی در پایان یادداشت خود با طرح این پرسش که "تا پیش از طرح نفوذ از سوی رهبری چرا این اقدام صورت نگرفته است؟ تهدید نفوذ که مساله امروز و دیروز ما نبوده است."، نوشته بود: بنابراین انتظار می‌رود این دست اقدامات با درایت و دقت بیشتری صورت گیرد که اصل دغدغه رهبری تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

محمدرضا تابش، نماینده اردکان در مجلس نیز در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: مقابله با «نفوذ» کار پیچیده و تخصصی است و بخشی از آن به آگاهی‌ها و آموزش‌هایی باز می‌گردد که سبب می‌شود مردم متوجه فرآیندهای پیچیده «نفوذ» باشند... بازی کردن با کلمات و واژه‌ها در مهار «نفوذ»  حل کننده مشکلات نیست... نباید از بیاناتی که رهبری معظم انقلاب به نحو هوشمندانه مطرح کرده‌اند، استفاده سیاسی و جناحی شده و سخنان ایشان درباره مقابله با «نفوذ» مصادره به مطلوب شود. 

تابش در ادامه نوشت: خدای نکرده نباید موضعگیری رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های ایشان به مسئولان عالی‌رتبه کشور فتح بابی برای به وجود آمدن انشقاق در جامعه شود و به گسترش افترا، تهمت و دروغ‌پراکنی‌های ناجوانمردانه در جامعه بینجامد. زیرا هر موضوع و موضعی که باعث اختلاف و انشقاق در میان مردم و مسئولان شود، سم مهلکی است که از نفوذ بیگانگان نیز بدتر و خطرناک‌تر عمل می‌کند. زیرا سد اصلی کشور در مقابل «نفوذ»، چه از جنبه عملیات روانی و چه اقدامات فیزیکی خود مردم هستند. 

این نماینده مجلس در پایان می‌نویسد: بنابراین برای مقابله با نفوذ بیگانگان و دشمنان در نظر گرفتن چهار نکته بر هر اقدام دیگری ارجحیت دارد؛ نخست آنکه باید صف واحد باشیم تا وحدت جامعه در مقابل ترفندهای قدرت‌های استعماری حفظ شود. دومین راهکار آن است که برای حفظ اعتماد عمومی و یکپارچگی ملی باید از بهره‌برداری سیاسی و جناحی موضوعاتی که رهبری نظام در توصیه‌های خود می‌فرمایند، با جدیت تمام اجتناب کنیم. نکته دیگر آنکه دستگاه‌های حاکمیتی باید وظایف خود را در حوزه‌های آموزشی، ارتباطی و فنی جدی‌تر برگزار کنند. اما مهم‌ترین نکته آن است که مردم چنان که تاکنون نیز عمل کرده‌اند، باید وحدت خودشان را حفظ کنند و برای مقابله با ترفندهای قدرت‌های استکباری هشیار باشند تا در برابر نفوذ دشمنان اعم از نفوذ فیزیکی یا عملیات روانی آنها با تمام توان ایستادگی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
88
6
واقعا برای شما متاسفم. فعلا شما دارید از کلید واژه نفوذ استفاده سیاسی میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
ای بابا توکجا ها سیر میکنی تو دلت خیلی خوشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
5
98
دلواپسان شکست خورده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
3
75
این آقایان مثلا دلواپس و ...از خود هیچ ندارند و هیچ تشخیصی ندارند .... کلمه ای پیدا کنند و زود برچسبهای ناچسب را بچسبانند برپیشانی مخالفان .واین حربه آنان برای مردم شناخته شده است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
عین عبارت کاسبان تحریم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
2
13
شما هم مظلومان تحریم و نفوذ هستید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
87
5
اصلاح طلبان که دستشان در فتنه 88 و مذاکرات ...با امریکا رو شده .راهی غیر از هو وجنجال ندارند . غریق های هستند که به هر تکه ای چنگ می زنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
2
82
دوباره انتخابات نزدیک شد فیلم تکراری اقایان دلواپس اوندفعه فتنه حالا نفوذی
جوان این مملکت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
3
17
...این دلواپسان ... به منافع ومصلحت مردم دست درازی نکننداینهاعده ای اصولگرایان شکست خورده هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
3
24
واقعا خسته نشدید اینهمه پول دزدید کافی نیست کمی هم فکر مردم باشید بابا بخدا بهشت و جهنم وجود دارد کمی به فکر آخرت باشید باید جواب پس بدهید ای دلواپسان
سناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
0
1
مگه خاک گور اینارو سیر کنه والا اینا با این پولا سیرمونی ندارند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین