کد خبر: ۳۲۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۰
یک مقام اتحادیه اروپا:

مذاكرات ايران و اروپا فردا در وين برگزار مي‌شود

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش رويترز، «كريستينا گالاچ»، سخنگوي «خاوير سولانا»، هماهنگ‌كننده سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت: این مذاكرات روز چهارشنبه در سطح مديران سياسي در وين برگزار مي‌شود.

وي افزود: دولت‌هاي اتحاديه اروپا قرار است در روزهاي آينده سفراي ايران را فرا‌خوانند و اعتراض خود را نسبت به اظهارات محمود احمدي‌نژاد، ریيس جمهوري ايران درباره هولوكاست اعلام کرده و آن را محكوم كنند. سولانا نيز پيش از اين در اين باره با مقامات ايراني صحبت كرده است.

يك ديپلمات اروپايي نيز به طور جداگانه نشست روز چهارشنبه را «مذاكرات اكتشافي» خواند و گفت نتيجه آن، تصميم در خصوص ازسرگيري يا عدم ازسرگيري مذاكرات در ماه ژانويه خواهد بود.

وي افزود: دو طرف با توجه به وقايعي كه در چند ماه گذشته رخ داد، يكديگر را ارزيابي مي‌كنند.

اين در حالي است كه علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان گفت: در مذاكرات سي‌ام آذرماه با اتحاديه اروپا هيچ پيش شرطي وجود ندارد.

علي لاريجاني با بیان اين كه زمان رفتارهاي دوگانه سپري شده است، خاطرنشان كرد: هيچ پيشنهادي از روسيه مبني بر غني‌سازي اورانيوم در خاك اين كشور به دست ايران نرسيده است.

وي تاكيد كرد:‌ مذاكرات با طرف‌هاي اروپايي بايد جدي و در خور شأن جمهوري اسلامي ايران باشد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي در مورد تركيب تيم مذاكره كننده در اين دور از مذاكرات با اروپا نيز گفت: مكان مذاكره با اروپا روز چهارشنبه و در وين است و مجموعه‌اي از كارشناسان كه متشكل از دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي و همچنين وزارت امور خارجه و سازمان انرژي اتمي هستند، در اين مذاكرات حضور خواهند داشت، همچنين سرپرست تيم آقاي وعيدي است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین