کد خبر: ۳۲۹۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸

تفاوت فرهنگی ما با برزیل همچنان پا برجاست!

شما را نمی دانم اما من یکی اگر کلاهم در برزیل بیفتد، حاضر نیستم به‌عنوان یک ایرانی بروم و آن را بردارم.
آفتاب‌‌نیوز :
فرزین پورمحبی در ادامه مطلب طنز خود در خبرگزاری ایسنا نوشت: خب، افت دارد خودمان را از نسل قیصر و فرمان و پاشنه طلا بنامیم، بعد هم در استخر و هتل های برزیلی این خیطی ها را بالا بیاوریم. به این مو قسم؛ اگرکاره ای بودم و آب هم دستم بود، آن‌را می گذاشتم زمین و فکری به حال تفاوت فرهنگی لاکردارمان با این کشور مصیبت برزیل می کردم تا اینقدر از، دیپلمات ها و ورزشکاران معصوم ما قربانی نگیرد!

می بایست تا گند کار بیش از این بالا نیامده کمر همت را سفت کرده و هر چه سریعتر مهندسی فرهنگی نمود. باید فهمید چه چیزی در آن وسط است که باعث اینهمه سوءتفاهمات فرهنگی بین ما و برزیل شده است. باید آنقدر گشت تا آن حلقه گمشده را پیدا کرد. باید فهمید، چرا این تفاوت فرهنگی مثلا میان ما و کشورهایی همچون «پاتایا» و «آنتالیا» و چند تا «یای» مسئله دار دیگر نیست؟ با توجه به اینکه خیلی از مسافران، فقط و فقط به قصد تفاوت فرهنگی یه آنجا ها می روند! اما در عین حال، آب از آب که تکان نمی خورد هیچ؛ خیلی هم .... بگذریم!

البته بی انصافی است که بگوییم اقدامی در این خصوص انجام نشده است. به‌عنوان مثال، برخی از کارشناسان روابط بین الملل (با گرایش خصوصی) معتقدند: کیفیت دوربین های مدار بسته سایر کشورها به اندازه دوربین های کشور برزیل HD نیست. آنها با هدف جلوگیری از تداخل فرهنگی پیشنهاد می دهند، ایرانیان ساکن برزیل، حتی الامکان از تردد در مکان هایی که مجهز به دوربین هستند، جدا خودداری نموده و یا به کشورهایی مسافرت کنند که اوضاع دوربین های مداربسته اشان مثل برنامه های تلویزیون خودمان است! توجه داشته باشید، پیشگیری، جمع و جور کردنش به‌مراتب آسانتر از درمان است؛ آنهم درمانی که کلی سند و مدرک بالا آورده! این کارشناسان در پایان تاکید می کنند: چون به خلوت می رسید آن کار دیگر و اصولا هر کار دیگری که عشقتان کشید را بکنید. اما تحت هیچ شرائطی نباید به سنت دیرینه خودمان که همانا «پنهان کاری و مخفی کاری» است، پشت کرده و گزک به دست این و آن بدهید.

خلاصه تا قبل از اینکه دیر شود برای ممانعت از زیر آبی رفتن های دیپلماتیکی و یا خواباندن های توپ در یک سوم زمین حریف و ... می بایست چاره ای اندیشید تا گرفتار این ویدئو چک های دردسرساز بویژه در سرزمین سامبا و قهوه و شکلات های خوشمزه نشویم! شاعر هم دقیقا در همین راستاست که گفته: «شکلاتی، تو خودت قند و نباتی!»

به امید جفت و جور شدن و یا حداقل رفع و رجوع شدن هر گونه تفاوت فرهنگی با کشور برزیل...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین