آفتابنیوز : صنعت خودروسازی ایران از بدو تولد از دهه ی 1340خورشیدی تا امروز که نیم سده (قرن) از عمر آن می گذرد، همیشه صنعتی قابل توجه بوده است؛ در یک سال گذشته بازار این صنعت با رکود مواجه شد و راه افتادن کمپین (کارزار) «نخریدن خودروی صفر»، این رکود را عمیق تر کرد و در نهایت منتج به تدوین بسته یی از طرف دولت با عنوان سیاست های خروج از رکود شد که این بسته در اصل، خروج صنعت خودرو از رکود را نشانه گرفته بود.
ناصر بیک زاده مرزبانی یکی از مدیران باسابقه ی صنعت خودرو در ارتباط با شکل گرفتن کمپین نخریدن خودرو صفر می گوید: افزایش دایمی قیمت ها و سقوط دایمی کیفیت، کاسه ی صبر مصرف کننده را لبریز کرده است.
به گزارش ایرنا، وی، دولتی بودن، بازار انحصاری، سوء مدیریت، فساد و بی توجهی به تحقیق و توسعه را مهمترین دلیل های عقب افتادگی صنعت خودرو عنوان کرد و از برخی ارتباط های ناسالم میان قطعه سازان و خودروسازان پرده برداشت.