کد خبر: ۳۲۹۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

واعظی: تعامل وزارت ارتباطات تا قبل از برجام محصور در یک کشور بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دستاوردهای مثبت وامیدوارکننده تیم مذاکره کننده هسته ای و موضوع برجام اشاره کرد و گفت: وزارتخانه ارتباطات تا قبل از این مهم تنها با کشور چین تعامل و ارتباط فناورانه و اینترنتی داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود واعظی جمعه شب دربخشی از سخنان خود در نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: تا قبل از موضوع برجام و موفقیت مذاکرات هسته ای، باید برخی شرایط تنها کشور طرف قرارداد و چند شرکت خصوصی در حوزه اپراتورها را به ناچار می پذیرفتیم .

وی اظهار کرد: این در حالی است که اکنون بسیاری از شرکت ها و کشورهای برای سرمایه گذاری، ارتباط و تعامل در حوزه فناوری اطلاعات با کشورمان اعلام امادگی کرده اند.

واعظی اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی با افتخار برای تعامل و ارتباط با این کشورها مشغول رصد و سنجش شرایط است و اکنون این خود ایران است که باید برای تعامل و قرارداد با آنها تصمیم گیرد و شرایط خود را بر آنها تحمیل کند.

وی با بیان اینکه منشور و راهبرد اساسی دولت یازدهم در زمینه مسایل اقتصادی موضوع اقتصاد مقاومتی است و مساله برجام هیچ گونه ارتباطی با آن نخواهد داشت: افزود: دولت اقدام ها و فعالیت هایش را در این زمینه شروع کرده و به همه وزارتخانه ها و سازمان های مختلف نیز سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده است.

واعظی تصریح کرد: موضوع برجام همچنان که در تاکید های رهبرمعظم انقلاب و عنایت ویژه ایشان به تیم مذاکره کننده بارها اشاره شده یک مساله جناحی، گروهی و باندی نیست بلکه موضوعی ملی است.

وی اظهار کرد: بدون شک موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای و تمامی دستاوردهای بزرگ در کشور حاصل یک پشتوانه عظیم مردمی بوده است.

وی با ابراز گلایه از برخی بهره برداری های سیاسی و برچسب زدن های گروهی و جناحی به موضوع برجام از سوی اقلیت معدودی نیز گفت: بدون تردید مردم با آگاهی تمامی مسائل را رصد می کنند و برخی سخنان غیرمنطقی و دور از انصاف را هرگز نخواهند پذیرفت.

واعظی انزوای جمهوری اسلامی ایران با توجه به برخی سوء مدیریت ها و تحریم های ظالمانه را تا قبل از دولت یازدهم یادآور شد و گفت: این دولت از همان شروع فعالیت خود یکی از برنامه ها و اولویت های اساسی اش را آشتی و ایجاد ارتباط با دنیا و نیز برداشتن تحریم ها معطوف کرد. 

وی اهتمام ویژه بر روی دولت الکترونیک ، گسترش شبکه های اجتماعی و گردش آزادانه اطلاعات در فضای مجازی با رعایت تمامی مسایل و شئونات اخلاقی ، اسلامی و فرهنگی کشور را نیز از دستاوردهای مهم دولت یادزهم در دو سال اخیر اعلام کرد. 

واعظی رویکرد و اهتمام دولت در زمینه دو انتخابات مهم در اسفند امسال را نیز یادآور شد و گفت: اراده جدی شخص رئیس جمهور و متولیان امر برگزاری یک انتخابات باشکوه، پرشور با حضور حداکثری مردم ،رقابتی و سالم خواهد بود.

وی به برخی بی نظمی های اقتصادی و نوسان قیمت ها در بخش های مختلف اقتصادی و حوزه های سرمایه گذاری در گذشته اشاره کرد وگفت: اکنون با تلاش و تدبیر تیم قوی اقتصادی دولت، کشور با یک ثبات در حوزه مبادلات اقتصادی ، رو به گسترش و امیدوارکننده رسیده است.

*تقدیر از رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس 

به گزارش ایرنا، وی همچنین از تلاش ها و نقش تعیین کننده غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های باشت و گچساران در کهگیلویه وبویراحمد و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای کمک به دولت در تنظیم درست و منظم بودجه در این کمیسیون و کمیسیون تلفیق تقدیر کرد.

واعظی از نقش و حمایت اثرگذار تاجگردون در موضوع تصویب عزت مندانه برجام در مجلس شورای اسلامی برای احقاق حق آبرومندانه تیم مذاکره کننده تقدیر کرد و گفت: رئیس جمهور در هیات دولت از حمایت ها ، تاثیرگذاری و نقش تاجگردون در مسایل مختلف کشور و دولت نیز قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین