کد خبر: ۳۲۹۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

"شیشه" در کرمانشاه کیلویی چند؟

وی اظهار کرد: خوشبختانه این تلاش‌های مجدانه در چند ماه اخیر به افزایش 208 درصدی کشفیات مواد مخدر استان منجر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه از افزایش 85 میلیون تومانی قیمت هر کیلو شیشه در استان طی چند ماه اخیر خبر داد.

علی شمشیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای امسال قیمت مواد مخدر صنعتی شیشه از کیلویی 13 تا 14 میلیون تومان به حدود 100 میلیون تومان رسیده است.

شمشیری در خصوص چرایی این افزایش قیمت، گفت: سال گذشته وزیر کشور سفری به استان داشتند و انتقاد کردند که دستگیری‌ها در حوزه مواد مخدر با کشفیات مواد همخوانی ندارد. 

در همین راستا همه نهادهای مربوطه از جمله سپاه، بسیج، اداره کل اطلاعات و سایر نهادها با جدیت در این زمینه ورود پیدا کردند و بر شناسایی و انهدام باندهای عمده و اصلی مواد مخدر متمرکز شدند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه این تلاش‌های مجدانه در چند ماه اخیر به افزایش 208 درصدی کشفیات مواد مخدر استان منجر شد.

شمشیری با بیان اینکه در این طرح شناسایی و انهدام باندهای عمده توزیع شیشه به طور جد در دستور کار قرار گرفت اظهار کرد: تمرکز بر مقابله با عرضه شیشه و پیش سازهای آن منجر به افزایش قیمت چند 10 میلیون تومانی شیشه شد و قیمت آن را از کیلویی 13 تا 14 میلیون تومان در ابتدای سال جاری به حدود 100 میلیون تومان رساند.

وی با بیان اینکه تروریست‌های داعش در عراق و حتی افغانستان لابراتوارهای ساخت شیشه به راه انداخته‌اند، گفت: متاسفانه عمده مواد مخدر شیشه ورودی به کشور از طریق اقلیم کردستان عراق به داخل کشور قاچاق می‌شود و مابقی نیز از طریق مرزهای دیگر به کشور وارد می‌شود. 

در این شرایط با تلاش شبانه‌روزی همه نهادها و دستگاه‌ها خوشبختانه با در تنگنا قرار دادن قاچاقچیان مواد مخدر، قیمت مواد صنعتی شیشه به شدت در کشور و بویژه استان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مواد مخدر صنعتی به مراتب از مواد مخدر سنتی خطرناکتر و دارای عوارض و مضرات بیشتری است، پیش بینی کرد: با توجه به افزایش قیمت مواد مخدر صنعتی شیشه، گرایش معتادان به سمت مواد مخدر سنتی پیش می‌رود که به مراتب مضرات کمتری نسبت به مواد مخدر صنعتی دارند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین