کد خبر: ۳۲۹۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
بهزاد فراهانی در افتتاح نمایش «جوادیه»:

سال‌هاست اتفاق بزرگی نیفتاده است

نمایش «جوادیه» به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج افتتاح شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 شامگاه 15 آبان‌ماه نمایش «جوادیه» با حضور بهزاد فراهانی و جمعی از هنرمندان و خبرنگاران عرصه تئاتر افتتاح شد.

فراهانی پیش از اجرا و در آیین آغازین نمایش گفت: این روزها کار کردن در عرصه تئاتر دشوار شده، اما وقتی هنرمندان و بخصوص جوان‌ترها دست به تولید و اجرای یک نمایش می‌زنند، این حرکتی جسورانه و ارزشمند است که باید از آن تقدیر کرد.

همچنین این بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر و تلویزیون با ستایش از برگزاری آیین افتتاح نمایش‌ها، اظهار کرد: این رسم زیبایی است که در تئاتر ما وجود دارد و در سال‌های بسیار دوری نیز وجود داشت، ولی در حالی که چنین آیینی به فراموشی سپرده شده بود، خوشبختانه دوباره به‌دست جوانان برپا شد و امیدوارم در اجرای آغازین همه نمایش‌ها ادامه پیدا کند.

کارگردان نمایش «گل و قداره» در شب افتتاح نمایش «جوادیه» و پس از تماشای این اثر نمایشی، به تشویق و تمجید از گروه اجرایی پرداخت و گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که از فرهنگ دوره قاجار تا فرهنگ پاریزین در کشور وجود دارد و اجرا می‌شود. به همین دلیل تئاترمان از دوره رمانتیسم و ناتورالیسم گذشته است و متأسفانه سیاستی وجود دارد که ما را از رئالیسم دور کنند، چون نمی‌توان رئالیسم را دور انداخت، باید دست به دامان پدیده‌هایی نظیر ابزورد شد که به عقیده من، این کلاهبرداری است برای ملتی که هنوز با قوانین دوره قاجاری نفس می‌کشد.

فراهانی ادامه داد:‌ این کار هنرمندان جوان است که دقت داشته باشند بین 80 میلیون نفر هم‌وطن، باید میان هنرمندان، اندیشه‌ها و فرهنگ ملی توازن برقرار شود و نمایش‌هایی مانند «جوادیه» پیش‌آهنگ و آغازی برای این پدیده است.

او افزود: «جوادیه» نقب‌ زدن به درونیات مردمی است که جزو قشر زحمت‌کش‌ها هستند و فرهنگ تلخی را تجربه می‌کنند، از این‌رو نمی‌دانند باید چه کنند. جنگ بین سنت و مدرنیته آزارمان می‌دهد و دوران ما، دوران گذار است. آرزو می‌کنم در این دوران گذار، درام‌نویسان، کارگردانان و بازیگران خوب و عاشق پیدا شوند و کارهای خوبی مانند نمایش «جوادیه» را روی صحنه ببرند.

وی با بیان این‌که به نظرم از ورزیل تا امروز، از ساعدی تا امروز، اتفاق بزرگی نیفتاده است، گفت: ما همان وضع را داریم و شاید حتی شکاف طبقاتی ما بیش‌تر هم شده است. بخش فقیر مملکت نسبت به دوره‌ای که ما جوانی می‌کردیم، زیادتر شده است.

فراهانی با اشاره به این‌که محله جوادیه تهران را خوب می‌شناسد، تأکید کرد: بخشی از جوادیه، همین تصویری است که آقای تاراج و گروه بازیگران خوب این نمایش به آن نقب زدند و نقب عمیق‌تر به آن فرهنگ و محله را حتما در نمایش‌های دیگر این گروه خواهید دید. جایی که خجالت و غصه‌مندی حمله می‌کند به غرور زحمت‌کش‌هایی که در جوادیه زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا،در مراسم افتتاحیه نمایش «جوادیه»، علاوه بر بهزاد فراهانی، هنرمندانی مانند روح‌الله جعفری، ابراهیم گله‌دارزاده، رضا بهرامی و حمیدرضا ملاحسینی حضور داشتند.

در «جوادیه» احمد جعفری، فهیمه معین، امیر عدل‌پرور و هومن بنایی به ایفای نقش می‌پردازند. نمایش «جوادیه» به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 18:30 در مجموعه تئاتر محراب به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، نبش چهارراه سپه (امام خمینی) روی صحنه می‌رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین